Mijn jonge merrie heeft nog niet al teveel kilometers vanwege operatie en blessures net na het zaldemak maken.
We mogen haar weer ohz oppakken en revalideren. Ze mag voorlopig niet op de volte, iets wat ik normaal gesproken juist doe met een jong paard voor we er op gaan.
Paard is lekker fris en door haar leeftijd nog wat onvoorspelbaar. Omdat longeren op de volte niet kan en ze vooral op de rechte lijn moet lopen en wat mag draven, heb ik op advies van de kliniek tranquigel.
Ik vind dat echter lastig te doseren; of het is net iets teveel (en ik geef al niet teveel) waardoor ze niet vooruit gaat
of ze is toch net zo fris dat ze domme dingen doet waardoor 1 van ons er af ligt (ze schikt van iets en doet een bok/steiger of draait zich uit het niets om) Liefst zou ik haar even lekker vooruit in galop sturen maar dat mag ze nog niet.
Iemand nog andere tips?
Ondanks dat de revalidatie hier eig een stuk vlotter gaat dan ik verwacht had. Het "uitstellen" is ook om het frisse maar ook omdat ik zelf een paar maanden terug geopereerd ben aan mijn knie. Ik mag nog niet (mee)rennen maar ook voorlopig nog niet rijden. Heb wel iemand die haar vorig jaar een paar maanden doorgereden heeft die ik er de eerste keren wrs op zet. Want komt die van jou wel gewoon buiten overdag, of mag ze dat nog niet?