Ze is van een oudere meneer die twee paarden heeft en elke dag 1 van de 2 rijdt, maar vanwege zijn leeftijd niet meer in zijn eentje meer wil rijden, want als hij valt is het menens. De merrie die ik rij is, naast superlief, redelijk voorwaarts. Wel prima te rijden normaal gesproken.
Belangrijk om te weten; de bak staat vol met sprongen en is aardig klein (in elk geval voor zo'n groot paard). Ik denk dat de eigenaar de sprongen altijd laat staan, door zijn leeftijd.
Nu moest ik haar afgelopen keer over een balkje draven, en ze sprong er gigantisch hoog overheen. Daarna was ze best snel terug, dus nog een paar keer gedaan en ookal was ze elke keer weg even een paar passen in draf of galop, ze kwam goed terug.
Daarna moest ik er een erg laag steiltje achterna doen (40-50 cm?) en waar ze ook hier groot overheen sprong en daarna even weg was, kwam ze ook hier weer redelijk snel terug.

Tot dat ik het voor de vierde keer deed ofzo. Toen was ze weg in galop, en ik kreeg haar niet terug. Ik heb alles geprobeerd: zit, stem, teugels... Ik kan geen voltes rijden omdat de bak ZO vol staar, dat ik nergens echt goed tussendoor pas, tenzij ik perfect aanrijd. Dit vind ik lastig omdat ze tijdens mijn bocht wel weer op een andere sprong gemikt wordt en daar hard op af gaat sprinten. Hierom ga ik alleen maar rondjes over de hoefslag.
Tegen de bakrand werkt ook niet, hand veranderen ook niet. Alleen maar gevaarlijk, omdat ze uit volle vaart heel hart opzij springt last minute en de andere kant op er vandoor gaat.
Uiteindelijk kwam ze wel, maar het is daarna (gewoon door draven) nog 2x gebeurd.
Normaal vind ik een keer wegrennen niet erg, kan gebeuren. Maar dit is gevaarlijk: ze vliegt zo hard door de bak dat we schuin door de bocht gaan en met hoe lomp ze zich gedraagt zie ik ons zomaar een keer onderuit gaan...

Tips? Longeren ofzo gaat niet, daar is nergens plek voor.. Oh, en ze heeft al een martingaal om (niet dat ik zeg dat dat de oplossing is, maar misschien wel nuttige informatie).