maar we gaan het toch doen.Relpda is onze Duitse rijpony, ik heb haar als veulen gekocht en ze is nu 4 jaar. Ze is nog vrij groen, maar over het algemeen erg leergierig en doet graag haar best. Wel is het een held op sokken, dus nieuwe dingen vindt ze vaak best spannend.
Ik heb even een rijpauze gehad, omdat mijn rijpony onverwachts stierf en ik verder een (hele leuke) grasmaaier en jong grut had lopen. Toen Relp 3 werd zijn we heel rustig begonnen met 1x in de week een kwartiertje stappen en voor de rest knutselen vanaf de grond.
Momenteel zit er een ho, stap en draf knopje op en spelen we wat met de basis.
Tot twee weken geleden hobbelden we dus af en toe in ons eigen weiland, waar we wel tegen wat beperkingen aanliepen.
Maar nu hebben we sinds kort de beschikking tot een bak, waar we eerst even rustig aan de hand zijn gaan wennen en gisteren was het tijd om eens te kijken hoe ze het vond om er rijdend doorheen te gaan. Mijn partner was mee om te kijken of ik geen zand ging happen en was zo attent om gelijk even de camera mee te pakken.
Dus bij deze, goudeerlijke maar onervaren pony voor het eerst aan het hobbelen in de bak en in een topic op bokt.
We zijn nog lekker aan het prutsen met vanalles, dat is ook wel te zien. Wees een beetje lief voor ons, ik ben gewoon blij met m'n fijne babypony.
Even rondje bak verkennen, Relp is vooral bezig met leuk kijken voor de camera.

En aan de hobbel. We hadden nog even een lolletje omdat het opstapblok daar een trede lager was dan thuis, dus het opstappen ging niet bijzonder charmant

Ondanks dat ze wat spanning had bleef ze heel fijn in contact, we zijn sinds kort wat meer met verbinding aan het rijden dus soms even zoeken maar ze doet het heel fijn.

Tussendoor even snoepen, ik clickertrain ook tijdens het rijden.

Even wennen aan het gebrek van een hek naast de bakrand. Leer je goed van sturen

Eigenlijk vond ik het toen al wel prima, maar het kriebelde om nog even een drafje mee te pakken. In het begin was het voor beiden weer even zoeken naar balans.

Daarna iets meer onze draai gevonden. Ik ga de boel even niet te veel overanalyseren, maar ik ben blij met wat ze allemaal aanbied en probeert terwijl ik probeer een aangename rugzak te zijn (met wat oude gewoontes die weer wat weg moeten slijten).

Dat was hem voor nu, bedankt voor het kijken.

(en kleiner), terwijl Relp iedereen lief vindt.