buitenrit Sallandse heuvelrug, eetcafe de Wieger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanowa

buitenrit Sallandse heuvelrug, eetcafe de Wieger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 20:56

aankomende zaterdag gaan we een buitenrit maken op de sallandse heuvelrug.
nou zag ik dat Eetcafe de Wieger redelijk dicht bij onze route ligt, misschien weet iemand van hier of het mogelijk is om daar je paard ergens vast te kunnen binden om daar wat te eten?
of anders een andere plek waar dat mogelijk is?
we starten vanaf Herberg de Pas/ parkeerplaats

sanowa

Re: buitenrit Sallandse heuvelrug, eetcafe de Wieger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-25 18:40

Niemand?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 20:17

Of je daar je paard kunt vastbinden weet ik niet, maar ik ken het daar wel. Het is op dat stuk in het weekend doorgaans flink druk en te paard kun je er alleen via de 60-weg komen die onoverzichtelijk is en waar hard gereden wordt. Het bos aan de andere kant van de weg is een (druk) speelbos en daar mag je te paard niet komen, net als het wandelpad parallel aan de weg. Ik reed eerder veel in die hoek en ik zou dat stuk over de weg niet aanraden, maar wellicht met een bomproof paard, dat was de mijne niet bepaald.

Bistro De Oale Stee ligt ook aan die kant en daar kun je wel goed komen, je zou kunnen bellen of je je paard daar aan kunt binden, dat weet ik niet.

Helemaal aan de andere kant van de Nijverdalsebergweg zit ook nog wat horeca in de buurt van de ruiterpaden, maar ik gok dat dat niet op je route ligt.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-25 20:21

Bedankt voor de info, dat word hem dus niet met zo.n drukke weg.
Bij de schaapskooi is geloof ik wel een mooie pauzeplek zonder horeca?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 20:27

Ik geloof dat je daar in het weekend ook wel wat te drinken kunt krijgen, maar verder geen horeca nee. Ik ben er nooit gestopt, maar volgens mij is er zelfs een paddock.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 10:28

Ik weet niet of je er nog wat aan hebt maar de wieger is inderdaad niet geschikt. Evt ijsje halen en door rijden in de zomerperiode maar dat loket zal al wel dichtzitten nu.
Qua horeca kan je aan de kant van Holten de paarden vast zetten in van die soort stands achter ‘Hollywood’ , voor de zekerheid of die er nog staan kan je het beste er even heen bellen. Ik ben er toevallig al lang niet meer langs gereden. Wel weet ik dat er een wandelpad direct langs loopt en de paarden niet te zien zijn vanaf het terras.
De schaapskooien zijn inderdaad in het weekend (nog wel eens) geopend, maar daarbij moet je denken aan koffie-koek-toilet. Geen lunch oid.

Bij herberg de pas staan er ook twee stands voor paarden maar gezien de meesten daar juist bij de trailerparkeerplaars parkeren, heb ik er nog nooit een paard in gezien.