Aanraders voor buitenrit noord brabant/zeeland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Feelsoproud

Aanraders voor buitenrit noord brabant/zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-25 20:39

Nu iedereen weer terug naar school en aan het werk is, komt mijn vakantie eraan. Vanaf volgende week heb ik 3 weken vrijaf *\o/* *\o/* *\o/*

Ik maak graag mooie buitenritten, zo'n 15 à 20 km.
Ik woon in belgie, kortbij antwerpen. Ik rijd sowieso vaak in nederland, vooral de grensstreek: Breda, rucphen, chaam, eersel, bladel, ossendrecht...is voor mij allemaal met een uurtje rijden haalbaar.

In de vakantie mag het natuurlijk ietsje meer zijn, dus nu op zoek naar plekken waar ik nog niet geweest ben, max 1,5u rijden vanuit antwerpen, en die echte aanraders zijn;
Als er ook een deftige parking en eventueel een aangeduide route is, zou helemaal geweldig zijn.
En liefst veel zandpaden, paardjes zijn niet beslagen.

Dus, wie helpt mij aan ideetjes?
Afbeelding

crow

Re: Aanraders voor buitenrit noord brabant/zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 20:56

Loonse en Drunense duinen, stuifzand, maar ook veel bospaden, heerlijk rijden daar en goed te doen qua afstand.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:03

crow schreef:
Loonse en Drunense duinen, stuifzand, maar ook veel bospaden, heerlijk rijden daar en goed te doen qua afstand.

Wilde ik net ook als tip geven. Je moet dacht ik wel een dagpas kopen. Maar meer info weet ik daar niet over.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:06

Voor een strand / duin rit kun je naar Burgh Haamstede erg mooi en goed parkeren daar.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 12:21

in Heeze heb je de strabrechtse heide. je kunt daar heel goed parkeren bij natuurpoort de Plaetse, al zou ik drukke zonnige weekenddagen vermijden, dan wil het nog wel eens aardig vol staan. De strabrechtse heide heeft meerdere fijne routes, en behalve de eerste 50m na de parkeerplaats geen asfalt in zicht!

Ook in Leende kan je erg fijn rijden, in het Leenderbos. Ook een prachtig gebied met meerdere routes beschikbaar. Parkeren kan aan de valkenswaardseweg, al is die parking wel wat kleiner, doordeweeks meer dan genoeg plek maar ook daar zou ik weekenddagen met mooi weer niet adviseren.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-25 21:48

Bedankt voor de reakties. Loonse en drunense duinen staat al langer op de planning, maar dat is nogal veel geregel voor mij met dat vignet :D
Ik ben nogal van de last-minute beslissingen…smorgens opladen en dan pas beslissen waar naartoe!

Vandaag strabrechtse heide gedaan, zeker een topper!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 02:38

Wat mij bij staat (maar dat zou je even moeten bellen om na te vragen) kun je een dagvignet kopen bij de rustende jager, hebben wij ook wel eens gedaan toen we in de drunense duinen wilden gaan rijden.

Is wel al lang geleden, dus wie weet of ze dat nog doen.

Edit: google is mijn vriend, via natuurmonumenten.nl kan je een dagpas kopen, en dan krijg je een bevestigingsmail waarin je pas zit. Dus dat kan nog op de dag zelf.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-25 20:17

PineApple schreef:
Wat mij bij staat (maar dat zou je even moeten bellen om na te vragen) kun je een dagvignet kopen bij de rustende jager, hebben wij ook wel eens gedaan toen we in de drunense duinen wilden gaan rijden.

Is wel al lang geleden, dus wie weet of ze dat nog doen.

Edit: google is mijn vriend, via natuurmonumenten.nl kan je een dagpas kopen, en dan krijg je een bevestigingsmail waarin je pas zit. Dus dat kan nog op de dag zelf.

Dat moet ik allemaal nog eens uitpluizen. De rustende jager verkoopt enkel jaarpassen, geen dagpassen.
Een dagpas is enkel online te bestellen, maar vanuit belgie kan ik niet online betalen.
Er staat dan wel bij dat je vanuit het buitenland de dagpas bij een van hun verkooppunten moet halen, maar die link werkt niet... :?