Welk strand voor strandrit eigen paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lletam

Welk strand voor strandrit eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 20:13

Ik zou heel graag een strandrit maken (met eigen paard dus).
Welke stranden en routes raden bokkers aan? Stuk door duinen ook mooi, als ik maar niet hoef te zoeken naar de juiste route. Ruime parkeerplaats en snelste aan te rijden vanaf Culemborg/Tiel.

Ik weet dat je op de meeste stranden met je paard voor 10.00 en na 19.00 pas mag komen.

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 20:47

lletam schreef:
Ik zou heel graag een strandrit maken (met eigen paard dus).
Welke stranden en routes raden bokkers aan? Stuk door duinen ook mooi, als ik maar niet hoef te zoeken naar de juiste route. Ruime parkeerplaats en snelste aan te rijden vanaf Culemborg/Tiel.

Ik weet dat je op de meeste stranden met je paard voor 10.00 en na 19.00 pas mag komen.

Bij ons in Katwijk aan Zee heb je een ruime parkeerplaats (tegenover manege Jonker, in de Noordduinen). Ze staan hier vaak met trailers & ook vrachtwagentjes. Op dagen zoals vandaag is het heel druk en kan je er haast niet parkeren, maar in het naseizoen is deze parkeerplaats bijna leeg.

Je hebt ook nog Meijendel waar je mooi kan rijden en volgens mij ook goed parkeren. Ik reed hier altijd te paar heen dus geen idee hoe het daar precies met parkeren zit.

Earth

Re: Welk strand voor strandrit eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 21:10

Even herstel, het is voor 9 uur in de ochtend ;)
Ik zou sowieso niet in de zomervakantie gaan want dan is het altijd druk, maar bijv in juni of september.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 21:13

In ‘s gravenzande vind ik het altijd erg fijn parkeren. Je parkeert letterlijk 2 minuten stappen van het zand af, op de Verlengde Strandweg 1A.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 21:31

Strand van Oostvoorne en Rockanje mag je jaarrond ook overdag op, behalve het badstrand van het Eerste Slag en Tweede Slag van Rockanje, maar daar leidt een ruiterpad achterom.

Parkeren in Oostvoorne bij strandtent Aan Zee is een optie, dan rijd je nagenoeg meteen het strand op.
Geen idee hoe druk het daar met dagen als vandaag is, in de zomervakantie, maar als het iets koeler is, is daar doorgaans wel veel ruimte.

Zelf parkeer ik graag op de Berkenrijsweg in Rockanje, direct aan een ruiterpad wat eigenlijk 1 pad is dat door de duinen heen kronkelt en op het strand uitkomt.

Je kunt (met de duinpaden achter het badstrand langs) doorrijden tot aan Hellevoetsluis als je wil, maar ook eerder omkeren.

Er is nagenoeg geen branding op dit strand.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-25 09:17

Bedankt voor de tips. Katwijk relatief het dichtst bij dus misschien daar een keer proberen.
Als het zo warm is ga ik sws niet met de trailer weg, los van dat de stranden dan te druk zijn.
En het is natuurlijk al bijna september! Dus dan een mooie dag prikken:)

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 09:26

lletam schreef:
Bedankt voor de tips. Katwijk relatief het dichtst bij dus misschien daar een keer proberen.
Als het zo warm is ga ik sws niet met de trailer weg, los van dat de stranden dan te druk zijn.
En het is natuurlijk al bijna september! Dus dan een mooie dag prikken:)

Na 1 oktober mag je hier in Katwijk de gehele dag het strand op met paard (of hond) en zit je dus niet vast aan bepaalde tijden. :D

Veel plezier alvast!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 09:29

Katwijk is heel makkelijk parkeren maar wel aardig druk, ook in het najaar. Ik vind Noordwijkerhout stuk rustiger en daardoor ook leuker :)

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-25 09:30

Dankje! Ik wilde net aanpassen dat het op de meeste stranden vanaf 1 oktober is, enkele stranden half september. Maar goed, zou leuk zijn als het er van gaat komen.

@flyhigh: waar parkeer je dan in nwhout?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 09:41

Je hebt paar parkeerplaatsen langs de Duinweg (of is het Randweg? die weg langs de duinen/bos in ieder geval). Kun je meteen de duinen in

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 10:06

Fly_high schreef:
Katwijk is heel makkelijk parkeren maar wel aardig druk, ook in het najaar. Ik vind Noordwijkerhout stuk rustiger en daardoor ook leuker :)

Valt best mee, op mooie najaarsdagen is het wat drukker maar zeker als je het strand richting Noordwijk pakt (staan op een gegeven moment geen strandtenten meer waardoor het een stuk rustiger is). Kom je uiteindelijk wel voor Noordwijk uit, hier kan het wat drukker zijn. Ik loop hier vaak met de honden en sommige dagen loop je als enige op strand.

Nadeel aan parkeren bij Noordwijkerhout vind ik dat je langs een 60 weg parkeert (je hebt wel een parkeerplaats tegenover een stalletje maar weet niet of je hier met trailer mag staan).

Je kunt bij Meijendel of in Rijksdorp denk (dan rijd je zo Meijendel in) ook parkeren en dan een stuk duin pakken om uiteindelijk op strand uit te komen. Ik weet niet zeker of je gelijk bij de Wassenaarse Slag strand op kan. Dan kan je van Wassenaar helemaal naar Katwijk rijden, dat stuk strand is ook echt super mooi en heel rustig. Je kunt dan in Katwijk tot de watering (uitwatering) rijden en evt omkeren, of je steekt het water over en rijd nog door tot Noordwijk.

otto22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 10:29

’s-Gravenzande is een goede keuze.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 10:33

Als je bij Katwijk parkeert op het grote parkeerterrein bij Manege Jonker dan moet je eigenlijk al naar het zuiden. Het strand voor Noordwijk is pas vanaf 1 november toegankelijk voor paarden. Dus als je naar het Noorden gaat dan ben je met een uurtje al weer terug bij je trailer.

Je zit wel vanaf de parkeerplaats gelijk op het strand. Dat kan een voordeel zijn, maar voor sommige paarden ook zeker een nadeel.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 10:59

Ik ben nu twee keer in Rockanje geweest en vind dat een fijn strand. Met andere stranden geen ervaring.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 11:21

Ik ben bij Katwijk geweest en toen inderdaad naar de Meijendel gereden etc. Tegenover Jonker geparkeerd, toen in oktober parkeerplaats bijna voor mezelf :D .
Was erg leuk!

Ik ben ook bij Burgh Haamstede geweest en Domburg. Ook erg leuke stukken en prima parkeerplaatsen, maar waarschijnlijk langer rijden.