Eerste officiële endurancewedstrijd in Goirle

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monody

Eerste officiële endurancewedstrijd in Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 18:26

Afgelopen zaterdag stond onze officiële eerste endurance wedstrijd in Goirle gepland. Afgelopen oktober 2024 hebben we meegedaan aan een oefen endurance wedstrijd in Etten-Leur en omdat dit ons allebei zo goed bevallen is, besloot ik mij en Marnix ditmaal officieel in te schrijven bij de KNHS. Dit was een wedstrijd van 22 km, klasse 1 kort.

Het was nog even spannend of het voor ons door zou gaan vanwege het warme weer. Marnix is een kruising fjord x welsh dus hij gaat niet ontzettend lekker op warme temperaturen. De organisatie besloot om de starttijden wat naar voren te halen en het was voor ons een half uurtje met de wagen heen en terug. Uiteindelijk vielen de voorspellingen voor zaterdag alles mee en zijn we om 7:15 gaan rijden met de wagen richting de Breehees.

Marnix heeft zich voorbeeldig gedragen op de wagen, die ik voor het eerst ook zelf reed, wat ik onwijs spannend vond. Twee vrachtwagens voor ons kreeg er ook een vrachtwagen een klapband dus dat was flink schrikken, maar op de camera kon ik zien dat hij nog lekker stond te chillen :+

Eenmaal aangekomen op het terrein stonden er al flink wat wagens, trailers en paarden maar Marnix liep rond alsof het de normaalste zaak van de wereld was en was vooral op zoek naar: gras :Y)

Om 9:14 was onze starttijd! Lekker vroeg. Onderweg kwamen we een jonge arabier tegen waar we even mee samen zijn gereden en de rest van de rit hebben we voornamelijk alleen gereden. Er waren alleen ontzettend veel dazen die ons terroriseerden en Marnix had het op het einde toch flink warm. Halverwege en aan het einde was een flinke klets water dan ook meer dan welkom.

Om 11:21 zijn we officieel gefinished. Marnix vond het laatste stukje onder het zadel op de breehees wat spannend, dus daar zijn we wat tijd verloren, evenals dat ik helaas tóch ook deze keer verkeerd ben gereden :')

Al met al mocht dat de pret niet drukken want ik heb Marnix direct aangeboden en met een hartslag van 60 was hij meteen goedgekeurd :) Ook door de vetcheck op het einde kwam hij glansrijk heen.
Uiteindelijk zijn we met de laagste gemiddelde snelheid (10.32 km/u) toch nog 8e van de 13 deelnemers geworden! Wat ook wel erg leuk is, is dat iedereen van onze klasse gefinished en goedgekeurd is *\o/*

Ik ben ontzettend trots op mijn kleine pony, die het toch maar even flikt om 22 kilometer zonder angst alleen te lopen, met constant zijn oortjes naar voren :D

Op 25 oktober hebben we weer een wedstrijd gepland, dan is hopelijk de temperatuur ons ook iets gunstiger gezind. Al met al kijk ik met ontzettend veel plezier terug op deze endurance rit en volgend jaar zijn we er zeker weer bij!

Geniet van de foto's :)

1. Klaar om te gaan
Afbeelding

2. Vlak voor de start
Afbeelding

3. Onderweg!
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Fotograaf NGisEd
Afbeelding

6. Fotograaf NGisEd
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Fotograaf Maurane Gemmeke
Afbeelding

9. Fotograaf Maurane Gemmeke
Afbeelding

10. Vlak voor de finish
Afbeelding

Bedankt voor het kijken allemaal! :D

lideli

Re: Eerste officiële endurancewedstrijd in Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 18:44

Jullie hebben het super gedaan *\o/*
Zo leuk hoe Marnix het oppakt.
Op naar vele mooie kilometers :j

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 19:59

lideli schreef:
Jullie hebben het super gedaan *\o/*
Zo leuk hoe Marnix het oppakt.
Op naar vele mooie kilometers :j

Heel lief, dankjewel! Ik ben benieuwd waar het ons nog allemaal gaat brengen :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 20:07

Het plezier straalt er van af! Op naar nog vele mooie kilometers voor jullie! :D

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 20:28

Super goed gedaan *\o/*

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-25 13:05

Dankjulliewel <3 <3

Kan nu al niet wachten op de volgende :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 03:38

Wat een pretbek, jullie hebben een hoop plezier gehad en weer veel geleerd zo te zien! Hoe zit het met navigeren, doe je dat via een app of kaart of zijn er bordjes aangegeven oid?

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 08:02

Wat een leuke pony en een geweldige prestatie, goed gedaan hoor! Ik heb dezelfde vraag als Captain; hoe werkt dat navigeren...?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 08:05

heel gaaf! goed stel zijn jullie!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 08:06

Het plezier straalt er vanaf. :D
Leuke foto's!

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-25 08:50

Dankjulliewel allemaal! We hebben allebei ontzettend veel plezier gehad <3

Het navigeren verschilt per wedstrijd, deze keer was het met linten en bordjes aangegeven, rood voor de korte route, geel voor de lange route. De organisatie had ook een gpx bestand die je in je horloge kan zetten en zo heb je ook de route op je horloge. Bij sommige wedstrijden is het alleen op GPS.
We hadden alleen een stukje heen en terug route wat hetzelfde was (begin en eindstuk) waardood mijn horloge even van slag raakte omdat hij het niet registreerde als “eind” stuk van de route maar als begin en daardoor zei dat ik de verkeerde richting op ging, en toen stonden er ook bordjes met de pijltjes de andere kant op (die je zou zien als je net zou starten met de wedstrijd, de aanrijdroute vanaf het begin dus) waardoor ik in de war raakte en de verkeerde kant op ging :+
Gelukkig redelijk snel herstelt maar dat neem je wel mee in je tijd en gemiddelde snelheid. Maar ach, dat geeft niks en leer je alleen maar weer van :) Ik dacht alleen juist een keer in een keer goed te zijn gereden maar helaas :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 08:51

Wat een ontzettend leuke pony heb je! <3
Leuk fotoverslag :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 08:58

Interessant, thanks voor de toelichting! :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 14:10

Nogmaals gefeliciteerd!

Voor wie benieuwd is hoe de pijlen en de linten eruit zien;

Afbeelding
Afbeelding

Er zijn nog wedstrijden die het ‘oude’ systeem gebruiken, toen de pijlen nog niet bestonden. Dan betekende een rood lintje rechts, een wit lintje links en een gele rechtdoor.
Alle markering zit rechts, tenzij in de voorbespreking anders aangegeven :)
Wij hebben ervoor gekozen om gewoon gekleurde routes uit te zetten met de betreffende kleur en de pijlen gaven de richting aan, de lintjes dat je nog goed zat!

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 17:21

Heerlijk zeg!