Het was nog even spannend of het voor ons door zou gaan vanwege het warme weer. Marnix is een kruising fjord x welsh dus hij gaat niet ontzettend lekker op warme temperaturen. De organisatie besloot om de starttijden wat naar voren te halen en het was voor ons een half uurtje met de wagen heen en terug. Uiteindelijk vielen de voorspellingen voor zaterdag alles mee en zijn we om 7:15 gaan rijden met de wagen richting de Breehees.
Marnix heeft zich voorbeeldig gedragen op de wagen, die ik voor het eerst ook zelf reed, wat ik onwijs spannend vond. Twee vrachtwagens voor ons kreeg er ook een vrachtwagen een klapband dus dat was flink schrikken, maar op de camera kon ik zien dat hij nog lekker stond te chillen

Eenmaal aangekomen op het terrein stonden er al flink wat wagens, trailers en paarden maar Marnix liep rond alsof het de normaalste zaak van de wereld was en was vooral op zoek naar: gras

Om 9:14 was onze starttijd! Lekker vroeg. Onderweg kwamen we een jonge arabier tegen waar we even mee samen zijn gereden en de rest van de rit hebben we voornamelijk alleen gereden. Er waren alleen ontzettend veel dazen die ons terroriseerden en Marnix had het op het einde toch flink warm. Halverwege en aan het einde was een flinke klets water dan ook meer dan welkom.
Om 11:21 zijn we officieel gefinished. Marnix vond het laatste stukje onder het zadel op de breehees wat spannend, dus daar zijn we wat tijd verloren, evenals dat ik helaas tóch ook deze keer verkeerd ben gereden

Al met al mocht dat de pret niet drukken want ik heb Marnix direct aangeboden en met een hartslag van 60 was hij meteen goedgekeurd

Uiteindelijk zijn we met de laagste gemiddelde snelheid (10.32 km/u) toch nog 8e van de 13 deelnemers geworden! Wat ook wel erg leuk is, is dat iedereen van onze klasse gefinished en goedgekeurd is

Ik ben ontzettend trots op mijn kleine pony, die het toch maar even flikt om 22 kilometer zonder angst alleen te lopen, met constant zijn oortjes naar voren

Op 25 oktober hebben we weer een wedstrijd gepland, dan is hopelijk de temperatuur ons ook iets gunstiger gezind. Al met al kijk ik met ontzettend veel plezier terug op deze endurance rit en volgend jaar zijn we er zeker weer bij!
Geniet van de foto's

1. Klaar om te gaan

2. Vlak voor de start

3. Onderweg!

4.

5. Fotograaf NGisEd

6. Fotograaf NGisEd

7.

8. Fotograaf Maurane Gemmeke

9. Fotograaf Maurane Gemmeke

10. Vlak voor de finish

Bedankt voor het kijken allemaal!