Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anjali schreef:Als je een echte klik hebt wil je niet verkopen. Zonder klik kan het voor beiden beter zijn te verkopen. Een klik is iets anders dan dat alles vanzelf gaat maar je wilt hem toch niet kwijt. Dan zou je verkopen zelfs niet overwegen.
Eretria schreef:Ik struikel even driedubbel over jouw zin ‘ik kocht hem met een watertrens maar dat was geen bit voor mij’.
Hoezo? Jij hebt daar toch verder geen doen van? Het is immers je paard die het bit te dragen heeft. Niet jij. Als hij het daar goed op deed snap ik niet waarom je dat veranderd hebt. Verder ontbreekt mij uit jouw verhaal of je lessen neemt. Zo ja; probeer eens een andere instructie. Zo nee; begin daar eens mee.
Lieser schreef:Ik begrijp niet precies waar je nu tegenaan loopt. Bedoel je dat je hem te sloom vindt? Maar wat heeft het bit er dan mee te maken? En hij kan heeel goed lopen, schrijf je, maar tempo, actie reactie en nageeflijkheid zijn dan weer niet goed?
XladyX schreef:Maar ik lees ook dat jouw hand dus niet zo stil is. Dat kan weer een reden zijn voor hem om zijn tong over het bit te gooien. Hoevaak heb je les? Want de dingen waar je tegenaan loopt die je noemt, zijn allemaal dingen die je met goed les op zou kunnen lossen natuurlijk. Maar dan zou ik wel de knoop doorhakken óf investeren in goed les, of paard verkopen. Hoe het nu gaat is dan niet fijn.
edit: ik lees dat je les hebt. Misschien tijd voor een andere insteek? Als je steeds tegen dezelfde dingen aanloopt?
romeeweij3 schreef:anjali schreef:Als je een echte klik hebt wil je niet verkopen. Zonder klik kan het voor beiden beter zijn te verkopen. Een klik is iets anders dan dat alles vanzelf gaat maar je wilt hem toch niet kwijt. Dan zou je verkopen zelfs niet overwegen.
Het is echt heeel heeel veel geld.. ik vind het zo zielig voor hem. Hij hinnikt altijd als hij mij ziet wilt het liefste de hele tijd tegen mij aan staan. Terwijl hij dat bij mijn moeder bijvoorbeeld dat allemaal niet doen. Hij helemaal niemand. Niemand mag hem scheren behalve ik. Niemand kan aan zijn oren zitten behalve ik…
DJZ schreef:Maar dan zie ik het meer als een rijtechnisch probleem vanuit de ruiter.
Een paard kan niet nageeflijk zijn, zonder de stille hand van de ruiter (een stille hand te opzichte van de paarden mond). Dus focus en oefen eerst op je eigen balans, houding en zit. Zo te lezen heb je daar een perfect paard voor, die dat allemaal accepteerd en die jou dat kan leren
romeeweij3 schreef:Lieser schreef:Ik begrijp niet precies waar je nu tegenaan loopt. Bedoel je dat je hem te sloom vindt? Maar wat heeft het bit er dan mee te maken? En hij kan heeel goed lopen, schrijf je, maar tempo, actie reactie en nageeflijkheid zijn dan weer niet goed?
Zijn twee losse dingen
1. Ik vind hem lui
2. Nagevelijk is bij hem of hij het bit aanneemt want hij gooit zijn tong erover…!
romeeweij3 schreef:Het is alleen niet alleen bij mij maar bij iedereen die erop zit..