Mijn aller eerste western wedstrijd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Mijn aller eerste western wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-25 15:20

Hoi!

Afgelopen zondag is mijn droom in vervulling gegaan <3 Ik rij sinds een jaar een geweldig paard en heb de kans gekregen om met hem op wedstrijd te gaan. Het was echt een onvergetelijke ervaring. Van waar we vandaan komen, ben ik erg blij met de scores die we gereden hebben *\o/*

Vorig jaar november ben ik heel hard van hem afgevallen. Ik viel als eerste op mijn hoofd en weet daarom ook niet meer precies wat en/of hoe het nou gebeurd is. Zo eigenwijs als ik was, ben ik er weer op geklommen omdat ik geen angst wilde creeëren voor mijzelf. Na een paar minuten ben ik, terwijl ik op hem zat, herhaaldelijk gaan vragen wat er nou gebeurd was. Toen vond mijn lesgeefster het tijd om mij er toch maar af te halen :Y)

Ik gok dat ik een lichte hersenschudding opgelopen heb. Ook had ik erg veel last van mijn rug en mijn fysio en huisarts verdenken op een scheurtje in een wervel. Daar is verder niks meer aan gedaan en ik heb daar nu gelukkig ook geen last meer van. Dus na een paar weken gingen we weer aan de slag.

Waar ik wel last van kreeg, was angst. Ik wilde het niet toegeven, maar ik durfde niet meer te galopperen. :o Het vertrouwen was weg. Ik ben ook geen 18 meer en wilde toch graag mijn lichaam heel houden.

Sinds 2 maanden zijn we weer aan het galopperen, dus dat gaat echt de goede kant op. Wel durf ik nog niet te galopperen op vreemd terrein. Wel had ik een doel voor mijzelf gezet om echt op wedstrijd met hem te gaan.

Ik kwam 2 maanden geleden een oproep tegen dat er op 15 juni bij de DAWRA een wedstrijd was, waar ze All Breed uitschreven (DAWRA is de Dutch Arabian Western Riding Association dus officieel niet voor Quarters) en walk & jog classes hadden. Ik heb mij in mei gelijk ingeschreven voor 5 onderdelen. De In-hand trail, Trail, Pleasure, Horsemanship en Ranch Riding.

De uitslagen waren:

In hand trail: 2de en mijn score 60.50 1ste plaats was (61.50)
Trail: 1ste plaats en mijn score was 65.50
Pleasure: 1ste plaats
Western Horsemanship: 1ste en mijn score was 74
Ranch Riding: 1ste en mijn score was 71

Door mijn goede scores was ik uiteindelijk ook nog all round kampioen geworden in de walk & jog classes van de all breed *\o/*

Nog 2 verbeterpuntjes voor de volgende wedstrijd. Zorgen dat je altijd je startnummer op je pad gespeld hebt. Mijn groom/vriendin moest op standje 100 rennen naar de trailer om die nog te halen. Gelukkig net geen DQ :')

Nog vroeger bij de inrijbak zijn. Wij hielden de live starttijden goed in de gaten maar op de een of andere manier kwam ik te laat bij de pleasure aan omdat de andere classes iets van 20 minuten ingelopen waren. Onwijs balen. Ik mocht eigenlijk niet meer meedoen, maar de jury/omroeper heeft aangeboden dat ik met de DAWRA klasse mee mocht rijden i.p.v. de all breed. Dus hup, gelijk de ring in en zorgen dat ik Joe in orde had. Uiteindelijk ben ik in die klasse eerste geplaatst en kreeg ik aardig wat boze blikken van de andere deelnemers want die vonden het heel apart dat een te laat komende all breed boven de dawra classes geplaatst werd.

Ik begreep ze volkomen. Naast mijzelf, had er ook nog een deelnemer van de DAWRA klasse als 1ste geplaatst moeten worden, maar de jury besloot anders. Ik voelde mij er aardig vervelend onder, maar alsnog erg blij met de eerste plaats. Hopelijk heb ik persoonlijk niemand voor het verkeerde been gestoten.

Buiten dat om, heb ik echt een geweldige dag gehad en ben ik ontzettend blij met de uitslagen en scores. Het smaakt zeker naar meer :D We gaan daarom in oktober en november starten bij de WRAN in Ermelo :D

Hieronder de sfeerbeelden:
Joe is een 11 jarige Quarter Horse.

De eerste 5 foto's zijn gemaakt door Claudia Dermois en de rest van de foto met telefoon/door stalgenoot A. Baggel :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 16-06-25 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto tag verwijderd en topic gemarkeerd als foto of videotopic

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO] Mijn aller eerste western wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 15:25

JAAA!! Verslag!! *\%/*

Ik ben zo trots op je! Je eerste echt wedstrijd en dan zoveel prijzen binnenslepen! :):)
Super goed gedaan en op naar je volgende wedstrijden. :D

Claudia heeft mooie foto's gemaakt van jullie debuut. Daar zal je vast nog vaak naar kijken.

Daihyo

Re: [FOTO] Mijn aller eerste western wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 15:35

Gefeliciteerd! Mooi debuut!

Maureen95

Re: Mijn aller eerste western wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-25 19:57

Dankjewel beiden :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 20:49

Super goed gedaan. Op wedstrijd en vreemd terrein na de angst die je had is niet niks. Maar je hebt het maar mooi gedaan. En het zag er ontspannen uit ook

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:56

Wat onwijs knap en mooi paard ook

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 22:01

Knap hoor, gefeliciteerd *\%/*

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 22:09

Ik heb je gezien gisteren. Ik vroeg me al wat voor ras Joe is want ik vond hem zo groot.

Je deed het goed, en dat blijkt ook wel uit alle prijzen die je hebt verdiend!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-25 22:42

Dankjewel allemaal!

Joe is inderdaad super knap <3 Vooral in zijn zomervacht, dan krijgt hij van die mooie appeltjes :D In de winter is hij donker bruin.

Maflinger_S Wat leuk! Deed jij ook mee met een paard of was je bezoeker?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 23:33

Ik was bezoeker.

Ik ben wel DAWRA lid.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 07:28

Super goed gedaan, het zag er hartstikke netjes uit! Gefeliciteerd met de mooie resultaten *\o/*

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 08:29

Wat stoer van je en gaaf dat je wens is uitgekomen! Gefeliciteerd met je behaalde prijzen *\o/*

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-25 08:39

amyz schreef:
Super goed gedaan, het zag er hartstikke netjes uit! Gefeliciteerd met de mooie resultaten *\o/*

Hey wat leuk. Jou herken ik!Dankjewel!

Gefeliciteerd nog met jullie 1ste in hand trail plek. Heb je verder nog aan andere classes meegedaan?

Dankjewel Chanel!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 09:36

Wat een oogst voor je eerste wedstrijd, super gedaan. 't Is inderdaad een mooi paard zeg!

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 10:19

Wat een resultaat voor de eerste keer dat beloofd wat! Gefeliciteerd dik verdient zo te lezen

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 10:33

Maureen95 schreef:
amyz schreef:

Hey wat leuk. Jou herken ik!Dankjewel!

Gefeliciteerd nog met jullie 1ste in hand trail plek. Heb je verder nog aan andere classes meegedaan?

Dankjewel Chanel!

Dank je! Totale chaos was dat even omdat het ineens weer inliep :')
We hebben verder nog hunter gestart, 2x showmanship, trail buiten mededinging, en 2x pleasure, dus al met al een vol programma :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-25 10:35

Pff ja dat inlopen was inderdaad totale chaos... We hebben via equistration de tijd bijgehouden en proberen te letten op de huidige starts, maar ondanks dat was ik toch te laat bij de pleasure. Echt balen. Ik hoop dat dit ons niet nog een keer gebeurd. :o

Dankjewel miereneter en Henrike5 :D

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 10:44

Ziet eruit als een geslaagde dag, gefeliciteerd!

Mooie outfit zeg en wat heft jouw paard een fijne, lieve uitstraling <3 knap dier <3

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:31

Dat rood staat jullie erg mooi! Van harte gefeliciteerd met dit debuut.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 07:37

Gefeliciteerd met jullie resultaten! Maar vooral dat je zo hebt kunnen genieten. Prachtige foto's ook <3

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-25 20:48

Dankjewel allemaal!

Rood is mijn favoriete kleur, dus dat is een van mijn vaste kleuren om te gaan starten <3
Joe heeft inderdaad een mega lieve uitstraling. Hij is (bijna altijd) mega braaf :D

Tinkies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 21:38

Wauw, knap gedaan! En ik heb zelden nog zó een mooi gebouwde quarter horse gezien! Prachtig paard! <3

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 11:43

Jullie hebben het super goed gedaan!! En iedere keer als ik de foto’s zie denk ik wow dat rood staat jullie echt zo goed <3
Op naar Ermelo in oktober! *\%/*