Welke beugels voor lange bosritten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lomax123

Welke beugels voor lange bosritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-25 10:19

Hallo allemaal,

Onze bosritten worden steeds langer (tegen de 3 uur aan) waar ik erg van geniet, en ik merk dat mijn beugels niet comfortabel genoeg voelen. Last van mijn enkels.

Dus ik ben op zoek naar (veiligheids)beugels die meer comfort geven. Wat zouden jullie aanraden?
Ik zag van Zaldi endurance beugels, iemand daar ervaring mee?

xPabloBokt

Re: Welke beugels voor lange bosritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 10:20

Ik heb zelf flubberenkels en ook snel last en ik heb heel simpel Compositii Reflex beugels van Harry's Horse. Die geven extra schokdemping en sindsdien heb ik nergens meer last van met rijden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 11:12

Laat iemand eens kritisch kijken hoe je voet in je beugel staat, want als je voet niet plat* op de beugel staat kun je behoorlijk last van je knieën en enkels krijgen. Hier weliswaar een voorbeeld van western stirrups, maar dat zal voor 'Engelse' beugels net zo opgaan.
Afbeelding

Mocht dit het geval zijn dan ben je er niet met simpele vering maar heb je schuin/gedraaid nodig (ofwel crooked/slanted & twisted).

*Technisch gesproken is het niet zozeer 'plat' als wel in rechte lijn met je onderbeen. Zeker bij brede paarden en/of een ruiter met smalle heupen kan dit problemen geven.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 11:17

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-25 12:00

DubbelFun schreef:
Laat iemand eens kritisch kijken hoe je voet in je beugel staat, want als je voet niet plat* op de beugel staat kun je behoorlijk last van je knieën en enkels krijgen. Hier weliswaar een voorbeeld van western stirrups, maar dat zal voor 'Engelse' beugels net zo opgaan.
[ Afbeelding ]

Mocht dit het geval zijn dan ben je er niet met simpele vering maar heb je schuin/gedraaid nodig (ofwel crooked/slanted & twisted).

*Technisch gesproken is het niet zozeer 'plat' als wel in rechte lijn met je onderbeen. Zeker bij brede paarden en/of een ruiter met smalle heupen kan dit problemen geven.

Ik heb vanavond les, zal dit eens met mijn instructrice opnemen, kan zij meekijken hoe ik in de beugel zit.

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-25 12:11

billy3105 schreef:
https://goedhard.nl/product/zaldi-vilas-endurance-beugels/Enkel klachten zijn veel gehoord in de endurance. De zaldi villa beugels zijn grote jongens, maar net pantoffels zo comfortabel. Diverse malen mee gereden

Zelf heb ik meer comfort van de acavallo alu pro beugels
Of deze https://goedhard.nl/product/royal-rider-sport-endurance-beugels-met-korf/

Maar ik haal meer comfort uit veel grip en een paar goede trail hardloopschoenen.

Kom je eenvoudig in die "pantoffels" na het opstappen? Ik heb een vrij breed paard en ben zelf maar klein.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 12:14

Welke beugels heb je nu?

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-25 12:23

Celebi schreef:
Welke beugels heb je nu?

BR Quick out heb ik nu.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 12:34

Ik heb de Zaldi en zweer erbij, zelfs gisteren springles mee gedaan, was vergeten te wisselen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 23:30

Lomax123 schreef:
billy3105 schreef:
https://goedhard.nl/product/zaldi-vilas-endurance-beugels/Enkel klachten zijn veel gehoord in de endurance. De zaldi villa beugels zijn grote jongens, maar net pantoffels zo comfortabel. Diverse malen mee gereden

Zelf heb ik meer comfort van de acavallo alu pro beugels
Of deze https://goedhard.nl/product/royal-rider-sport-endurance-beugels-met-korf/

Maar ik haal meer comfort uit veel grip en een paar goede trail hardloopschoenen.

Kom je eenvoudig in die "pantoffels" na het opstappen? Ik heb een vrij breed paard en ben zelf maar klein.

Ik denk het wel? Zou niet weten waarom niet. Maar goed ik ben lange met smalle paarden :+

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 05:47

Ik heb die van barefoot met korf. Breed voetbed en gedraaid. Vorig jaar langste rit van 10,5 uur mee gemaakt (tijd is wel inclusief pauzes). Nergens last van gehad ook de dagen erna niet met en zonder rijden. :D

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-25 07:52

DubbelFun schreef:
[ Afbeelding ]

Instructrice heeft gisteravond meegekeken en geconcludeerd dat mijn hele voetbed ligt op de beugel, ik zou dan geen schuine beugels met blokjes hoeven. Was wel een erg interessante tip van je, dankjewel. Zo had ik er nog niet naar gekeken.

puppy1128 schreef:
Ik heb die van barefoot met korf. Breed voetbed en gedraaid. Vorig jaar langste rit van 10,5 uur mee gemaakt (tijd is wel inclusief pauzes). Nergens last van gehad ook de dagen erna niet met en zonder rijden. :D

Die ga ik ook eens bekijken, dankjewel.

SandraWierda schreef:
Ik heb de Zaldi en zweer erbij, zelfs gisteren springles mee gedaan, was vergeten te wisselen.

Heb je genoeg grip met de Zaldi's, zijn ze niet te glad? (ze ogen glad in de webshop)

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 08:01

Lomax123 schreef:
SandraWierda schreef:

Heb je genoeg grip met de Zaldi's, zijn ze niet te glad? (ze ogen glad in de webshop)

Deze heb ik en zijn niet glad voelt eerder beetje rubber aan

https://goedhard.nl/product/zaldi-vilas ... e-beugels/

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-25 08:05

Heb je genoeg grip met de Zaldi's, zijn ze niet te glad? (ze ogen glad in de webshop)[/quote]

Deze heb ik en zijn niet glad voelt eerder beetje rubber aan

https://goedhard.nl/product/zaldi-vilas ... e-beugels/[/quote]

Top, ik ben nu aan het overwegen die van Zaldi of van Barefoot. Komt goed, bedankt voor jullie tips

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 08:25

Ik heb EZ rides met korf, ze lijken erg op die van Zaldi, alleen heeft mijn voetbed wat meer grip.
https://goedhard.nl/product/ez-ride-stirrup-met-korf/

Ik wil buiten echt nooit anders meer.

En ja, je steekt ze net zo makkelijk in als gewone beugels, nee, eigenlijk gemakkelijker.

Ze zijn alleen al een tijdje niet leverbaar helaas.

emtb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 22:38

Ik zweer bij de beugels van epplejeck (je hebt hetzelfde model van horka)

Ik gebruik ze voor het springen maar ook voor (lange) andere ritten. Ze hebben een breed voetbed met heel veel grip dus je voet ligt heel stabiel. Daarnaast heb ik veel enkel/knie problemen en heb ik met deze echt nergens last van!

Ze zijn €85 en je hebt ze in heel veel kleurtjes
https://www.ej.nl/stijgbeugels-epplejec ... 62151.html

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 22:49

Ik ben ook erg blij met de barefoot korf beugels. Breed voetbed die ook vering heeft

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-25 09:05

Ik heb de Barefoot korf beugels gekocht, en er gisteravond mee gereden, bedankt voor alle tips.
Het rijden was zo anders, zo comfortabel, ben erg blij ermee.

Even mijn lieveling showen

Afbeelding

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 09:45

Welke beugels doelen jullie dan op?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 10:21

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-25 10:38

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 17:54

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 18:29

Die Zaldi's met mini matrasje heb ik ooit meerdere malen gebruikt en die waren echt fantastisch!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 14:27

Ik adviseer Sprenger bow balance beugels

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 21:09

Marie111 schreef:
Ik adviseer Sprenger bow balance beugels

Daar rij ik wel dressuur en springen mee, maar doen het voor mij niet op lange buitenritten. Krijg ik alsnog hele zere voeten, door het smalle voetbed.