spring tips voor houding

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nikkiponyFan

spring tips voor houding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-25 09:47

hoihoi ik rijd op een manege soms springen we, maar ik vind mijn houding over de sprong nog moeilijk.
ik rijd nu 3,5 jaar dus daar kan het niet aan liggen maar mijn instructrice geeft niet perse nuttige tips *sorry

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 09:49

Wat jammer dat ze geen fijne tips geeft, want daar is ze toch voor.
Heb je haar al gevraagd naar betere uitleg?
Dat is niet raar om te vragen of stom, maar geeft juist aan dat je wilt leren.

Draven jullie ook balkjes en daarin verlichte zit?
Zeker op lage sprongetjes is het niet meer dat je hoef te doen in verlichte zit te gaan zitten.
De meeste ruiters komen veel te ver naar voren, te ver uit het zadel, bij een laag hindernisje.

germie

Re: spring tips voor houding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 10:45

De meeste ruiters wordt geleerd veel te vroeg uit het zadel te gaan. Ze rijden al in verlichte zit aan, helemaal voorover, en dan kom je niet meer goed mee. Plus bij een weigering lig je er dan voorover af. Het is de timing die belangrijk is. Je moet pas 'af' gaan en dus echt meegaan als het paard ook 'af' gaat. En 1 keer per maand springen is te weinig om het onder de knie te krijgen.

Kun je niet wekelijks springlessen nemen? Met 'soms' springen zul je het ook niet leren helaas.

Beemsterkaas

Re: spring tips voor houding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 12:29

Filmpjes kijken op youtube, van goed kijken leer je ook veel!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 12:34

germie schreef:
De meeste ruiters wordt geleerd veel te vroeg uit het zadel te gaan. Ze rijden al in verlichte zit aan, helemaal voorover, en dan kom je niet meer goed mee. Plus bij een weigering lig je er dan voorover af. Het is de timing die belangrijk is. Je moet pas 'af' gaan en dus echt meegaan als het paard ook 'af' gaat. En 1 keer per maand springen is te weinig om het onder de knie te krijgen.

Kun je niet wekelijks springlessen nemen? Met 'soms' springen zul je het ook niet leren helaas.

Dit idd. Ik deed het voorheen ook altijd zo en lag er dus idd vanaf bij een weigering.

Tot m'n vorige stalbaas me zag en corrigeerde. Ik blijf doorzitten tot paard van de grond gaat. Soms ben ik nog niet mee omdat paard dan onverwachts te snel afgaat :+

Maar ik vind het van de lesgever niet goed om geen tips te geven. Da's toch niet de manier van lesgeven?