Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCamino schreef:Buiten het feit of het mág of niet, ik vind het een gewoon dom idee om samen met motor en paard samen te gaan rijden. Met name omdat ,meer mensen dan hetzelfde gaan bedenken en er wellicht niet zo goed over nadenken als jij.
Jouw paard kan eraan gewend zijn maar mede-ruiters en hun paarden vaak niet en dat kan weer rare situaties opleveren.
Daarbij wil juist iedereen de paden gescheiden houden, niet alleen motoren maar ook mountainbikers die op het ruiterpad fietsen zijn lastig.
En vice versa, ruiters op niet-ruiterpaden ook.
Ik denk ook niet dat het mag eigenlijk....
Is er geen stuk strand ergens of zo? Of een kale akker waar je toestemming krijgt, niet echt een buitenrit maar als bv in oktober de mais eraf is kun je in de polder misschien wat aan een rijgen....
Cayenne schreef:Mag je überhaupt wel ergens in Nederland met een motor een natuurgebied in?
En dan ook nog eens in het broedseizoen?
Lijkt me geen goed plan? Misschien gewoon ergens in de polder oid?
Ibbel schreef:Je mag met een motor op de openbare weg. Met een paard ook. En daar eindigen de mogelijkheden wel zo'n beetje. Op de Veluwe mag je ook nergens met een motorfiets de natuur in, behalve uiteraard over openbare wegen.
Paar praktische overwegingen:
aangenomen dat je geen getrainde enduranceruiter bent en niet gewend bent om een uur met 12-14 km/u te draven, afgewisseld met stukken galop met 18-20 km/u, zul je vermoedelijk 2/3 van de tijd stappen. Met 5 km/u.
Met een motor 20 minuten 5 km/u rijden (da's al onmogelijk op een zandpad dus dan zit je sowieso al aan asfalt vast, en dan nog!) afgewisseld met 10 minuutjes 14 km/u plus een paar minuten 20 km/u galop lijkt me killing om te doen.
Autumnn schreef:Cayenne schreef:Mag je überhaupt wel ergens in Nederland met een motor een natuurgebied in?
Ze heeft het volgens mij nergens over een natuurgebied. Neem aan dat TS snapt dat dat niet zo’n strak plan is met een motor
Afgezien van het feit dat ik het voor mijn paard ook niet echt een top idee zou vinden om continue met het gebrul van een motor naast hem te rijden (en ik zelf ook niet)
_San87_ schreef:Hoge Veluwe ingang Otterlo mag je met gemotoriseerde voertuigen in. Dus dat zou een optie zijn voor TS.
Ibbel schreef:_San87_ schreef:Hoge Veluwe ingang Otterlo mag je met gemotoriseerde voertuigen in. Dus dat zou een optie zijn voor TS.
Ja, dan rijd je dus op de openbare wegen binnen het park. Dat kan. Dat kan overal, op openbare (zand-) wegen mag je met een auto of motor rijden. En met een paard. Of dat leuk is, is een tweede. Naast het snelheidsverschil, wat met een normale fiets (en endurancetempo) al niet heel goed matcht.
Lieser schreef:Cayenne schreef:Mag je überhaupt wel ergens in Nederland met een motor een natuurgebied in?
Hoeft geen natuurgebied te zijn, toch? Kan ook een recreatiegebied zijn.
MarliesV schreef:Yes klopt, wij rijden zelf ook regelmatig met de quad in het bos hier, maar het is dus net als overal, openbare weg officieel (dus mag je er ook met de auto komen, maar zonder 4x4 zou ik dat afraden haha), alleen dan heel veel zandpaden, kriskras door het bos, dus prima voor paard en motor combi.