Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
juval schreef:oei, dat is een lastige...
wat zou er gebeuren als je er eerst een paar honderd meter naast loopt, en er dan op gaat zitten?
misschien is het echt de 'drempel´ om van eigen terrein af te gaan.
tamary schreef:Geen zelfvertrouwen. Wat doet hij aan lange lijnen? Als hij dus voorop moet? En wat als je er iemand anders op zet en er zelf naast loopt? En hoe dicht bovenop je wil hij lopen? Wat doet hij met zeg 2-3 meter ruimte aan een wat langer touwtje?
Optie : zadel & hoofdstel en gaan wandelen, onderweg paar keer op en af stappen (zonder gaan lopen) en weer er naast verder wandelen. Wat lekkers er in mocht hij kunnen kauwen (verteld je meteen hoeveel spanning er in zit).
DubbelFun schreef:Wees hem voor en zet hem buiten meteen met zijn kont in de richting waarin jij wilt gaan en laat hem lekker achteruit lopen tot ie het zat is
Nienke1979 schreef:Herkebaar
Ook ik maakte dit met Kelan mee op bepaalde punten
En ook ik ervaarde het als gevaarlijk gedrag omdat ik het gevoel had dat hij niet uitkeek waar hij stapte.
Met een andervpaardcerbij of ik er naast was er niets aan de hand.
Ik hielp hem op dat soort momenten
Dan maar even eraf om er vervolgens op te gaan
Samenwerken kun je namelijk alleen in vertr
Jennyj01 schreef:Buitenrijden is een deel van de opleiding van je paard. Veel ruiters menen het in 2 middagen gefixeerd te hebben. Helaas werkt dan niet voor alle paarden. Sommigen hebben meer tijd hiervoor nodig.
6_Sammy_6 schreef:Nienke1979 schreef:Herkebaar
Ook ik maakte dit met Kelan mee op bepaalde punten
En ook ik ervaarde het als gevaarlijk gedrag omdat ik het gevoel had dat hij niet uitkeek waar hij stapte.
Met een andervpaardcerbij of ik er naast was er niets aan de hand.
Ik hielp hem op dat soort momenten
Dan maar even eraf om er vervolgens op te gaan
Samenwerken kun je namelijk alleen in vertr
Mooi gezegd! Het is alleen in het moment heel lastig eraf te komen omdat hij echt met volle vaart gaat en het loopt naar beneden. (Helaas geen bospaadjes of iets in de buurt)
En hij doet dit ook met paarden voor of achter hem.
juval schreef:oei, dat is een lastige...
wat zou er gebeuren als je er eerst een paar honderd meter naast loopt, en er dan op gaat zitten?
misschien is het echt de 'drempel´ om van eigen terrein af te gaan.
journee schreef:Doet je paard het ook als jij hem aan de hand hebt en er iemand anders op zit?
Ben jij (of de oude eigenaar) kortgeleden niet toevallig van zadel gewisseld en rijdt je hem ook in de bak of alleen buiten?
monsera schreef:Wat is er gebeurd dat deze verandering is gekomen? Weet je dat of kan je dat aan de vorige eigenaar vragen.
Meestal doen ze dit niet ineens zonder aanleiding.
Lindsey_99 schreef:Wandelend aan de hand van stal gaan, en zodra je ver genoeg weg bent erop stappen. Het is even kijken wat het moment is waarop het het achteruitlopen niet meer doet. En belonen natuurlijk niet vergeten als hij braaf doorloopt.