Eerste springwedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hesteragh04

Eerste springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 10:03

Hey ik ben nieuw hier op bokt dus weet niet of dit het juiste forum is voor een vraag maar ik dacht ik stel hem toch.
Heeft iemand tips voor mijn eerste springwedstrijd, ik ga een rondje 70 doen met mijn paard. Ik heb wel ervaring in oefencrossen en dressuur wedstrijden. Maar hoe werk het met barrage, dat is een ander parcours toch?! Maar hoe weet je nou wat het standaard parcours is en wat de barrage is?
Hopelijk kan iemand mij helpen en mijn stress een beetje wegnemen

Bowo

Re: Eerste springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 10:07

Bij het inschrijven staat er als het goed is wat het format wordt. Je hebt bijvoorbeeld direct op stijl (meest gebruikt hier in de buurt in de 'B'), 2 fasen, ingebouwde barage, barage achteraf.
Als er er een barage is, staat op de parcoursschets die op de locatie aanwezig is wat de barage is.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 10:08

Zorg dat je op tijd aanwezig bent om parcours te lopen.
Aan de buitenzijde van de ring hangt het parcours uitgetekend en genummerd, hierop staat ook de volgorde van de barrage uitgeschreven.
Zorg dat je het basis parcours goed in je hoofd hebt na het lopen, en stamp dan de volgorde van de barrage erin. Ik vond dit in het begin moeilijk, en schreef de volgorde van de barrage op mijn pols. Dan kon ik na een foutloos rondje nog even snel spieken.

Succes en vooral: geniet ervan! :D