Veelzijdigheidzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jade_06

Veelzijdigheidzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-25 13:28

Voor mijn paard ben ik op zoek naar een goed zacht zadel.
Mijn vorig zadel had een veel te harde boom en was te smal waardoor mijn paard blokkades kreeg in haar rug door de druk op haar ruggenwervels.

Uiteraard is de osteopaat gekomen en rijden we nu met het springzadel van mijn ander paard.

Nu zijn we op zoek naar een zacht zadel voor mijn merrie dat niet te hard is en budgetvriendelijk is.
Mijn paard heeft een schofthoogte van 1m65 en niet zo'n breed. Gewoon een normale bouw.

Iemand ideeën?

LaDonna75

Re: Veelzijdigheidzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 13:56

Een zadelmaker/zadelpasser met een assortiment tweedehands zadels en goed aanpasbare Nieuwe zadels zoeken en daar gaan kopen.

tennan

Re: Veelzijdigheidzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 14:07

Bedoel je harde kussens?

Inderdaad op zoek gaan naar een goede (niet een goedkope) zadelmaker die een zadel pas kan maken op jouw paard, die dan regelmatig terug laten komen om te controleren of alles nog goed is, en desnoods aanpassingen aan het zadel laten doen. Dat omvat onder andere een controle van (de symmetrie van) de wol in de kussens (niet boom dus) en eventueel het bijvullen daarvan. Lees je in over zadels en zadelpassen en blijf kritisch kijken naar (de ligging van) je zadel en je overige harnachement.