[WN] Shine Like A Star maakt een uitstapje naar 'Ranchriding/trail'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

[WN] Shine Like A Star maakt een uitstapje naar 'Ranchriding/trail'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 13:14

Dat moment dat je er achter komt dat je te weinig foto topics plaatst en als western ruiter ziet dat het western forum ook daadwerkelijk de deur uit gebonjoured is en alleen dressuur nog maar als discipline wordt beschouwd? :Y) ''Gaat het niet over dressuur maar zit er wel iemand op het paard? Dan moet je hier zijn!''. Bijzonder haha _O- .

Vorig jaar hebben we een goed geslaagd clinic jaar op stal gehad met nog wat leuke uitstapjes. Helaas kon de clinic, waar ik al 2 jaar naar uit kijkt, niet door gaan - maar hopelijk is dat dit jaar anders. Het clinic jaar begon met iets nieuws! Jamie Verkerk reisde af naar stal voor een clinic RanchRiding/RanchTrail! Voor vele van ons de aller eerste keer kennis maken met deze tak van de westernsport!

Wat is dat nou? ChatGPT verteld het je graag:
Citaat:
Ranchriding is een discipline waarbij ruiters hun paard door een reeks opdrachten leiden die het dagelijks werk op een ranch nabootsen, zoals het sturen, draven en galopperen op een gecontroleerde manier. Ranchtrail is een parcours waarbij ruiters en paarden verschillende hindernissen moeten overwinnen die typisch zijn voor het werk op een ranch, zoals het navigeren door poorten of het oversteken van water. Beide disciplines benadrukken praktische vaardigheden en samenwerking tussen ruiter en paard.

En wat vonden wij dit leuk! Vooral omdat Beeb dus echt aanleg heeft voor de extended trot. We hadden er beide heel veel plezier in, dat is ook wel aan de foto's te zien :) Sinds enkele dagen/weken zijn we overgestapt van een snaffle naar een shank snaffle bit en rijden we eigenlijk voor 95% op één hand. Deze clinic was dus mijn eerste clinic dat ik echt op één hand ging rijden. Ik kreeg daar alle ruimte en geduld voor en Beeb deed het waanzinnig!

- Ik rijd niet met een cap. Naast dat dit niet verplicht was, was het ook een hele koude dag en wilde ik voor de zekerheid met een muts/oorwarmers op rijden. Gelukkig viel de kou mee, zonder risico op oorpijn. Het zonder cap rijden is op eigen risico en je mag daar absoluut iets van vinden :)

Geniet van de fotos!

1.
Afbeelding
Over de balken stappen, deze liggen voor ons vrij krap en dat resulteerde dus in goed opvangen en zorgen dat ze kleinere passen ging maken.

2.
Afbeelding
Een heel stuk zijwaarts.

3.
Afbeelding
Slalommen in extended trot uit mijn hoofd.

4.
Afbeelding
Met een dolly om de knop een voorwerp slepen. (pin me er niet op vast als ik het woord verkeerd heb onthouden) We moesten ook doorzitten, daarnaast moet je op een bepaalde manier die dolly vasthouden. Was echt wel even wennen! (moest ook daarom met mijn andere hand sturen)

5.
Afbeelding
En een stukje lasso werpen. Mijn hoofd kreeg een beetje storing bij dit onderdeel, maar uiteindelijk...

6.
Afbeelding
Had ik toch 'eten' savonds :Y) (grapje, helaas geen foto dat ie echt raak was, maar het is me wel een keer gelukt)

En nog wat sfeerbeelden om het af te sluiten.

We vonden het zelfs zo geslaagd dat we afgelopen zondag 9 maart besloten om de Ranchriding zelfs te starten op onze eerste wedstrijd. Later daar meer over <3

Tot snel! :wave:

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [WN] Shine Like A Star maakt een uitstapje naar 'Ranchriding/trail'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 13:23

Wat een ontzettend leuke foto's! Je kijkt ook zo blij! Ik zie je gewoon genieten! <3
En Beeb doet het allemaal ook voor je. :D

En je hoofdstel en zadel zijn zo stoer!! :+:

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 13:26

Wauw, wat ziet het er makkelijk uit bij jullie! Heel gaaf, mooi dat je nu ook gewoon gaat starten in dit onderdeel!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 13:51

Goed gedaan.....
Ik zie niet veel dressuurrijders zo achterwaarts een 'hek' doorgaan ;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 23:22

Het is ook echt heel erg genieten om samen met haar aan het werk te zijn <3 Dankjulliewel voor de lieve woorden!
Ben ook erg blij met mn hoofdstel & zadel haha. Best choice ever made!

DubbelFun schreef:
Goed gedaan.....
Ik zie niet veel dressuurrijders zo achterwaarts een 'hek' doorgaan ;)

Haha nee, dat is ook wel even een vak apart. Ze vertelde me hoe dat zou gaan op show en dat je soms zelf mag invullen hoe je het doet als het niet specifiek benoemd staat. En dus als je het op deze manier zou doen het bijvoorbeeld pluspunten kan geven. En wij dachten "oh, je bedoelt zo?", dus zodoende haha. Het verdient nog niet de schoonheidsprijs maar oefening baart kunst.
Morgen hebben we een clinic Working Equitation dus even terug naar hetzelfde maar dan op zn Spaans!

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 10:12

Oh wat gaaf! Jaloers!

Helaas zijn hier in het noorden vrij weinig activiteiten op dat gebied.

Wij hebben sinds kort ons eerste westernhoofdstel aangeschaft, één met bit staat nog op het lijstje.. maar eerst staat de zadelpasser op de planning.

Ooit wordt mijn fries ook zo stoer :')

Afbeelding

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 11:26

Ziet er super leuk uit!

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 11:52

Heerlijk, het plezier straalt er van af :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 15:54

suus_toes schreef:
Oh wat gaaf! Jaloers!

Wij hebben sinds kort ons eerste westernhoofdstel aangeschaft, één met bit staat nog op het lijstje.. maar eerst staat de zadelpasser op de planning.

[ Afbeelding ]

Wat leuk zeg! Ik organiseer deze clinic's zelf. Ik sta toevallig wel op een van origine westernstal (met reining bodem), maar ik ben in de minderheid haha. Gelukkig heb ik wel een hoop stalgenoten die open staan voor nieuwe dingen. Vandaag hadden we Working Equitation en volgende maand weer boogschieten te paard. Dus zo maken we er gewoon een gezellige boel van!

Waar in het Noorden sta je? Want er zit toch best veel western in die omgeving, wat voor ons weer een pokke end weg is :P

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 20:11

Jullie zijn zo fantastisch leuk samen en hoe leuk om zo veelzijdig met je paard bezig te zijn! Elke keer genieten om naar jou en Beeb te kijken, die big smile op je gezicht zegt alles! :D

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 21:40

Die brede glimlach! Wat een tof duo zijn jullie. Ik hoop dat jullie minstens zoveel plezier hebben op de wedstrijd.
En ja, het is handig om jezelf aan te leren op beide handen eenhandig te kunnen rijden. Maar let goed op de regels, je mag meestal niet halverwege de proef van hand wisselen ;)

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:47

Super cool! Wat is Beeb toch een veelzijdig paard, daar kan Tulip nog wat van leren!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:27

Wat een leuke vrolijke activiteiten, tof om te zien! :D

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:40

geweldige plaatjes leuk onderdeel hoop dat ook eens te gaan doen :):) jullie zijn toppers

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 15:18

Wat een gave beelden, wat mis ik het paardenleven dan weer

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-25 18:17

NorwayFjord schreef:
Jullie zijn zo fantastisch leuk samen en hoe leuk om zo veelzijdig met je paard bezig te zijn! Elke keer genieten om naar jou en Beeb te kijken, die big smile op je gezicht zegt alles! :D

Zo ontzettend lief! <3 Dankjewel!

Signe schreef:
Die brede glimlach! Wat een tof duo zijn jullie. Ik hoop dat jullie minstens zoveel plezier hebben op de wedstrijd.
En ja, het is handig om jezelf aan te leren op beide handen eenhandig te kunnen rijden. Maar let goed op de regels, je mag meestal niet halverwege de proef van hand wisselen ;)

Dat kan zeker handig zijn maar niet iets waar ik naar toe ga streven. Tijdens de uitleg van de Ranchriding werd er gezegd dat ik in dit geval wel mocht wisselen. Mijn linkerarm heeft chronische pijn klachten door een auto ongeluk dus ik wil die arm niet belasten als het niet hoeft, dat straalt namelijk gelijk door. Dus ik rijd lekker op rechts en mocht het ooit zo zijn, dan zien we dat dan wel weer :P
Ik heb gister met de WE wel met links gereden, dat is voor even leuk en grappig hoor haha - maar daar blijft het bij.
Bedankt voor je lieve woorden!

juniper schreef:
Super cool! Wat is Beeb toch een veelzijdig paard, daar kan Tulip nog wat van leren!

Met die goede zorgen van jou gaat dat helemaal goed komen!!

Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden, wat leuk zeg! <3

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 19:27

suus_toes schreef:
Oh wat gaaf! Jaloers!

[ Afbeelding ]

oh wat een gaaf hoofdstel!! waar heb je deze vandaan als ik vragen mag?

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 21:12

Bij bijvoorbeeld Kifrahorse.nl is zoiets wel te vinden Lvdo en misschien heeft paard-en-naald dat ook wel.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 22:42

Leuke foto's TS!

@Suus_Toes, Jamie Verkerk geeft regelmatig clinics in Emmer Compascuum, er is er net weer 1 geweest!