Vorig jaar hebben we een goed geslaagd clinic jaar op stal gehad met nog wat leuke uitstapjes. Helaas kon de clinic, waar ik al 2 jaar naar uit kijkt, niet door gaan - maar hopelijk is dat dit jaar anders. Het clinic jaar begon met iets nieuws! Jamie Verkerk reisde af naar stal voor een clinic RanchRiding/RanchTrail! Voor vele van ons de aller eerste keer kennis maken met deze tak van de westernsport!
Wat is dat nou? ChatGPT verteld het je graag:
Citaat:Ranchriding is een discipline waarbij ruiters hun paard door een reeks opdrachten leiden die het dagelijks werk op een ranch nabootsen, zoals het sturen, draven en galopperen op een gecontroleerde manier. Ranchtrail is een parcours waarbij ruiters en paarden verschillende hindernissen moeten overwinnen die typisch zijn voor het werk op een ranch, zoals het navigeren door poorten of het oversteken van water. Beide disciplines benadrukken praktische vaardigheden en samenwerking tussen ruiter en paard.
En wat vonden wij dit leuk! Vooral omdat Beeb dus echt aanleg heeft voor de extended trot. We hadden er beide heel veel plezier in, dat is ook wel aan de foto's te zien

- Ik rijd niet met een cap. Naast dat dit niet verplicht was, was het ook een hele koude dag en wilde ik voor de zekerheid met een muts/oorwarmers op rijden. Gelukkig viel de kou mee, zonder risico op oorpijn. Het zonder cap rijden is op eigen risico en je mag daar absoluut iets van vinden

Geniet van de fotos!
1.

Over de balken stappen, deze liggen voor ons vrij krap en dat resulteerde dus in goed opvangen en zorgen dat ze kleinere passen ging maken.
2.

Een heel stuk zijwaarts.
3.

Slalommen in extended trot uit mijn hoofd.
4.

Met een dolly om de knop een voorwerp slepen. (pin me er niet op vast als ik het woord verkeerd heb onthouden) We moesten ook doorzitten, daarnaast moet je op een bepaalde manier die dolly vasthouden. Was echt wel even wennen! (moest ook daarom met mijn andere hand sturen)
5.

En een stukje lasso werpen. Mijn hoofd kreeg een beetje storing bij dit onderdeel, maar uiteindelijk...
6.

Had ik toch 'eten' savonds

En nog wat sfeerbeelden om het af te sluiten.
We vonden het zelfs zo geslaagd dat we afgelopen zondag 9 maart besloten om de Ranchriding zelfs te starten op onze eerste wedstrijd. Later daar meer over

Tot snel!