Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tiwi1969 schreef:Ik kan je geen persoon in jouw regio noemen, maar heb wel ervaring met het aan huis laten inrijden.
Zelf heb ik veel voorbereidend werk gedaan, grondwerk en longeren met allerlei voorwerpen op haar rug.
Toen ik haar goed gewend en mak had voor bewegende voorwerpen op haar rug kwam de zadelmak-maakster twee keer per week. Eerst longeren en dan erop.
Na een maand reed ze twee keer per week een half uur en in de tussenliggende dagen lingeerde ik een keer. Ik ging al snel erop uitstappen en langzaam steeds meer zelf rijden. Door een afwijking aan mijn rug heb ik de dame een half jaar nog een keer per week laten komen de andere dag ging ik zelfstandig kort (door mijn rug) rijden.
Dat is echt super fijn gegaan, en nu ben ik geopereerd, mag 3 maanden niet rijden, en rijdt mijn buurmeisje(zo vanaf de manege) drie keer per week. 1 met instructeur en 2 met mijn hulp.
Dier is super braaf en ben blij dat ik zoveel tijd en geld geïnvesteerd heb om haar goed te laten rijden.
Voordeel van zo lang twee keer per week is dat de kosten uitgespreid zijn en eigenlijk niet veel anders waren dan frequent lessen.
GabberGill schreef:Heel eerlijk verhaal
Als ik er 1 voor iemand beleer dan wil ik het paard vaak op mijn locatie en dat is puur vanwege de tijd en het stabiel kunnen doorpakken.
Een paard inrijden vind ik iets wat rechtlijnig moet gebeuren en waar het paard niet met veel signalen zou moeten dealen. Dus 1 training en 1 weg om het even kort door de bocht te zeggen. Als ik dan ook nog eens dagelijks heen en weer zou moeten zou dat bijna niet haalbaar zijn.
Ik weet wel iemand die je kan komen helpen, maar dat kost ook aardig wat.
troi schreef:Het nadeel is de kosten en tijd die het neemt van de inrijder. Die moet pakweg 4 keer per week komen om met het dier te werken. Een beetje instructeur vraagt incl reiskosten zo 50 euro per keer, das bij 4x dus 200 per week en dat maakt 800 per maand. Nog los van het feit dat ieders agenda moet toelaten dat je 4x per week kan afspreken, das denk ik nog de meest ingewikkelde factor
capopjekop schreef:Je zou eens rond kunnen vragen in je regionale paardenwereldje. M'n ouders hebben vroeger zo iemand gevonden die M'n pony zadelmak gemaakt heeft en mij een tijd les gegeven heeft. Was gewoon een vrouw uit het dorp die meer paarden beleerd heeft.
Mij is het goed bevallen. Pony lekker in haar vertrouwde omgeving en super leerzaam om met alles te kunnen meekijken
Elisa2 schreef:Maar dit is een Fries, dat is vaak niet zo spannend. (no offence)
Ik ken er genoeg die aan huis komen en die het ook goed en kundig kunnen doen maar helaas niet in jouw regio TS.