Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Wat voor een probleem vond de fysio/ osteo?
Is het een merrie of ruin?
Dit kan echt zoveel oorzaken hebben, van problemen in het SI gewricht, tot gewone scheefheid, tot balans problemen. Zelfs maagzweren kunnen boosheid en bokken naar het been veroorzaken.
Saaams schreef:Gevoelsmatig zou ik zeggen dat er wellicht toch problemen zitten rondom je SI/Lumbaal regio.
Maar dan zou de dierenarts daar achter gekomen moeten zijn.
Misschien scheefheid vanuit het lichaam, dat uit onbalans omspringt?
MarliesV schreef:Wat heeft de fysio gevonden en welk traject hebben jullie doorlopen?
Paard geeft duidelijk aan dat er iets niet lekker zit qua gedrag. Ik zou dus een stap terug doen in het proces of toch de dierenarts/fysio weer laten komen.
Lees nu stand correctie en scheef. Dat los je niet op in een maand rijden, hoeveel wordt er recht gericht (aan de hand) met dit dier? En in hoeverre ben jij zelf hier in getraind om je paard daar goed in te begeleiden?
Ayasha schreef:Hoe lang is het paard onder het zadel?
Aan de longe niet maar onder het zadel wel is ofwel pijn ofwel een probleem met haar balans. Op buitenrit springt ze vermoedelijk in de voorkeursgalop aan en gaat het veelal rechtuit.
bbpin schreef:Ayasha schreef:Hoe lang is het paard onder het zadel?
Aan de longe niet maar onder het zadel wel is ofwel pijn ofwel een probleem met haar balans. Op buitenrit springt ze vermoedelijk in de voorkeursgalop aan en gaat het veelal rechtuit.
Al redelijk lang, 2 jaar ongeveer.
Op buitenrit springt ze aan op mijn commando dus afhankelijk wat ik vraag springt ze in die galop aan. Kan dus in beide
Ayasha schreef:Hoe lang is het paard onder het zadel?
germie schreef:Als het ook op die hand gebeurt met rijden, dan verwacht ik echt een rijtechnisch probleem. Zeker omdat het niet gebeurt op buitenrit, maar alleen in de bak.
Ayasha schreef:Ik vind haar links achter het been apart neer zetten. Alsof ze het been niet wil onder brengen, sowieso vind ik haar erg zwak tonen in de achterhand.
Sherivey schreef:Heb je meer beelden in beweging?
Adhv je omschrijving zou ik denkem aan SI-problemen.
Maar zo op het filmpje in dit topic zie ik daar weer niet direct iets aan.
Temeraire schreef:Mij lijkt het niet zo ingewikkeld. Ze is behandeld, daar knapte ze van op en nu valt ze weer terug. Dit soort zaken zijn zelden met 1 behandeling opgelost.
Dus je kan weer een vervolgbehandeling inplannen. Zoals al besproken met je behandelaar dat je dit na een paar weken af zou stemmen.