Ik ben graag Proefkonijn! Strandrit is een feit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Ik ben graag Proefkonijn! Strandrit is een feit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-25 21:00

Jaja waar het eerst een droom was om op een shire te rijden
[DRS] Toch wel een droom die uitkomt.. Een shire rijden

Ben ik nu personal proefkonijn! Ik ben zo blij dat ik dat mag zijn.

Luuk had jeuk aan de beentjes en was meerdere keren behandelt, sokken eraf en weer behandelen. Helaas weinig resultaat en wat doen we dan?
De zee opzoeken.

Luuk was nog nooit op het strand geweest, dus ik werd natuurlijk opgeroepen om als proefkonijn op te stappen en dat doe ik uiteraard met liefde!!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnnemiekvM

Re: Ik ben graag Proefkonijn! Strandrit is een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 21:06

Helt het zoute water al na één keer?
Wat een leuk paard.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 21:08

Luuk is LEUK! En zo braaf ook zo te zien.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 21:09

Jij maakt toch leuke dingen mee :) !

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-25 21:38

Ik heb oprecht een fantastisch paardenleven hahahaha. Lekker rijkelijk gevuld met een heleboel verschillende types en maten. Allemaal een ander "probleem"

Ik vind het heerlijk als mensen van paarden genieten! Hoop ook dat ik dat voor altijd kan en mag begeleiden.

De zee doet niet in 1x zijn werk maar het was allemaal weer een stuk schoner en kalmer.

En Luuk is inderdaad geweldig!
Hij is zo fantastisch. Ook is het leuk om het verschil te zien bij Luuk. Toen zijn eigenaresse hem net had was hij zeker leuk, maar nu is hij echt tof aan het worden.

Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 22:43

En hebben jullie een jerrycan met zeewater meegenomen, om zijn benen er nog een paar keer mee te behandelen (in een emmer of zo).

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-25 22:52

marga1 schreef:
En hebben jullie een jerrycan met zeewater meegenomen, om zijn benen er nog een paar keer mee te behandelen (in een emmer of zo).

We wonen er 10 min vanaf daarbij blijkt dat zeewater meenemen niet hetzelfde is als de zee meepakken

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 22:56

Wat een topper die Luuk, en jij voor Luuk. Mooie match zoals je hem kunt helpen en hij ervoor zorgt dat je van hem kunt genieten. <3

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:02

GabberGill schreef:
marga1 schreef:

We wonen er 10 min vanaf daarbij blijkt dat zeewater meenemen niet hetzelfde is als de zee meepakken

Klopt inderdaad.
In het water zwerft automatisch ook nog zand rond en dat schuurt ook nog een x alles mooi schoon.

Prachtig trouwens dat je een proefkonijn mocht zijn <3

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-25 01:32

Nou echt alle lof voor zijn eigenaresse die elke dag open staat om info te ontvangen en altijd als support naast de bak staat om mee te kijken wat ik met hem doe. Nooit als controle maar omdat ze ervan wilt leren. Mensen die willen leren en kunnen oplossen zijn het fijnste voor mij.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 08:09

Mijn broer had ooit een goed gekeurd arabier hengstje (prachtig paardje) maar die benen waren helemaal kapot van allerlei schimmel en toestand wondjes.
Hij heeft het paardje toen mee op vakantie genomen naar zee en elke dag flink in de zee gereden en met alle medica gestopt. Het paard is helemaal beter geraakt en het is nooit meer terug gekomen. Dus hij had gratis, vanwege de wanhoop van de eigenaren, een prachtig hengstje. Hij heeft hem paar weken elke dag in zee gereden en het was voorgoed klaar. Sterkte..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 09:44

Eigenlijk zou ik een keer op een shire moeten zitten en dan foto maken. Gok dat iedereen in een deuk lig. :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 10:21

En de prijs, "how do I make this about me", is voor...

Hadden de fokkers van Luuk moeite met de Nederlandse taal? Luuk is gewoon Leuk!

Zo tof als je elkaar zo kunt helpen en het paard helemaal in een win-win situatie zit

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:00

Dat is nou nog eens een kasteel van een paard!
Gelukkig geen zandkasteel geworden op het strand ;)

Heerlijk om te zien en ook om te zien hoe jij toch ook overal opkruipt +:)+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:36

hagelslag schreef:
GabberGill schreef:

Klopt inderdaad.
In het water zwerft automatisch ook nog zand rond en dat schuurt ook nog een x alles mooi schoon.

Prachtig trouwens dat je een proefkonijn mocht zijn <3

Plus dat het stromende water ook meer afvoert, hebben ze mij tenminste ooit verteld.
Oh, enne, voor mensen helpt het (soms) ook :D

Er zijn inderdaad niet zoveel leukere dingen om proefkonijn voor te zijn :j

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:39

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-25 00:09

@Pien wij proberen ook van alles maar tot nu toe lijkt dit het beste te zijn.

@marcella ik ga er nu vanuit dat je 2 turven hoog bent?

@rocamor ik deelde de laatste tijd nog heel weinig van mezelf, maar dit zijn echt de leuke dingen die je gewoon wilt delen. Met mijn vos hebben we bijv heel veel ups momenteel maar ook downs en opzich is dat interessant om te delen omdat je een proces ziet. Luuk is ook echt Leuk! Hij was vorige week bijv baldadig en stond ineens in het gazon bij de staleigenaren. Zo is luuk ook 8-)

@Shirley ik ben eigenlijk heel actief in het paardenleven. Zo heb ik zo'n 7 paarden die ik help het plezier met ruiter te beleven en momenteel 4 voor mezelf staan. Ik stap overal op en voel graag wat we op kunnen lossen. Mijn oog ziet veel maar mijn lijf voelt beter zeg ik altijd.

@ikke jaa daarom inderdaad voor het strand gekozen. Je hoort er veel goeds over.

@Kidde dubbel maal dank. Hij is erg knap en heb het bad gelijk even in de groep gegooid

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 01:14

Ben 1.55 hoog. _O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 06:16

Onze paarden wonen letterlijk aan de andere kant van de dijk dan de zee dus ideaal met Belgische trekpaarden. Helaas werkt de zee alleen absoluut niet afdoende ook niet met 2 a 3 x per week. Gelukkig hebben we nog huidolie (voor baby's van de kruidvat) en zinkzalf (met tea tree olie). Zinkzalf werkt top en zeker wel 2 a 3 dagen lang ook met regen. Zeewater heeft absoluut wel goede invloed zeker als de sokken er nog zijn om deze goed door te spoelen.