In Mei 2024 verloren wij 2 super lieve, leuke, mooie en fijne lespony's aan de vreselijke ziekte grass sickness. Pas toen de 2e pony ook ziek werd kwam deze diagnose. De eerste pony had toen al een koliekoperatie achter de rug en stond al 7 dagen op de ''intensive care''. Een vreselijke tijd. Ruim 12000 euro aan dierenarts kosten kwijt en 2 pony's armer...
Voor mijn kleinschalige ponyclub met 13 lespony's en 100 kindjes een waar drama. Het verdriet was groot, de angst en zorgen nog groter.
Een paar dagen na het overlijden van Shadow en Barry nam Anna van Stal de Wilde contact met ons op. Zij had een ruintje van 1,26 hoog en 8 jaar welke wij voor onbeperkte tijd in bruikleen mochten hebben.
Ik was nog volledig lamgeslagen en was totaal niet toe aan een zoektocht naar een nieuwe pony dus besloten om dit aanbod aan te nemen.
Nog een paar dagen later stond Springveer bij ons op stal. Inmiddels zijn we allemaal stapelgek op hem en blijkt het een super fijne alleskunner te zijn. We hopen dat we nog heel lang van hem kunnen genieten.
Springveer is genomineerd voor Manegeheld 2025 van de manege en ruiterbond. Zouden jullie mij daarbij willen helpen? Zie daarvoor mijn onderschrift!!
1e keer dressuurwedstrijd op vreemd terrein.

Eerste keer in de binnenbak.

Op het strand in wijk aan zee.

Kan niet altijd goed gaan.

En weer door...

Appeltje?

Nergens van onder de indruk.

Knappe pony.

Voetballen is ook een van zijn talenten!

Los gaan in de wei!

Zwemmen vindt hij heerlijk!

Samen met volle zus Emma. (v.in de ban van Pjotr)