Iets nieuws gedaan, met heel veel kleding aan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Iets nieuws gedaan, met heel veel kleding aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 11:29

Een paar weken terug hadden we weer een clinicdag. Voor mij was deze dag een lastige, want het was precies een jaar geleden dat ik afscheid heb moeten nemen van mijn allerliefste haflinger Y;(. Met haar kon ik lezen en schrijven. Ze deed alles voor mij, zonder twijfel. Bij Lucky is dat allemaal niet zo vanzelfsprekend :=. Ik heb hem op mijn 17e als jaarling gekocht en laten we vooral zeggen dat het een leerzaam paard is. Hij vloog mij vroeger aan, trapte gericht bij het opstappen en is nogal explosief onder het zadel. We zijn 3x weer bij nul begonnen en hebben veel verschillende instructeurs (en methoden) en dierenartsen gezien. Ik durf met steeds meer zekerheid te zeggen dat we elkaar door beginnen te krijgen :o. Inmiddels zijn we dan ook 8 jaar verder.
Door het verlies van mijn haflinger, inspuiten van zijn hals en een beste hoefzweer heeft Lucky lang stilgestaan. Hij zit lang niet in zijn bespiering dan voorheen en is lelijk geschoren omdat hij 2 repen uit de hals had geschoren voor een echo. Ik heb er dit van gemaakt _O-. Ook was het rond het vriespunt, dus 5 lagen kleding aan. De bak was een beetje bevroren, waardoor Lucky zich wat strakker houdt en zijn passen niet helemaal afmaakt.
Lucky is een geweldig paard, mits je elkaar begrijpt. Hij heeft geen genuanceerde stressmeter en heeft er een 0 en een 100 op staan. Alles daartussen heb ik vrij weinig gezien :7. Tegenwoordig, na jaren investeren, heeft hij de meeste dagen de meter op 0 staan. Bij een enkele dag dat hij de 100 aantikt doen we vooral heel simpel liberty (of gewoon niks). Genoeg geklept, hier de foto’s!

We zijn begonnen met grondwerk, waar ik meer heb geleerd mijn hulpen/signalen te doseren en Lucky hier meer alert op is.
Afbeelding

Daarna had hij koude oortjes :D
Afbeelding

In de middag wilde ik graag met touwhalster rijden. Gewoon, als een leuke uitdaging en een keer wat anders.
Eerst even inbuigen :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zweepje wisselen/klungelen
Afbeelding

Wat meer buiging/zachtheid in zijn lijf vragen. Hier dus wat teveel ingezet waar hij op de buitenschouder valt.
Afbeelding

En hier al een stuk beter ingezet!
Afbeelding

Dit ging eigenlijk allemaal heel goed, dus mij werd gevraagd of ik hoofdstelloos wilde proberen. Ik denk goh ja, leuk! Met neckrope. Toen deed ze alles af en was er helemaal geen sprake van een neckrope :*. Ik moest “gewoon” sturen met mijn zweepje. Cirkelende beweging naast zijn hoofd maken. En dat ging dus verrassend goed!

Afbeelding

Stukje achterwaarts op mijn zit
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadien even een traantje van trots weggepinkt en heel veel knuffels gegeven (wat Lucky heeeeeeel fijn vindt, not :') ).
Afbeelding

Afbeelding

Al met al kijk ik met veel emotie terug op deze dag. Een jaar geleden was ik nog bang om op te stappen en kijk hoe we nu rondrijden!

Mirjam79

Re: Iets nieuws gedaan, met heel veel kleding aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 12:15

Dit is toch gewoon WAUW!!! Wat mogen jullie trots zijn. Wat moet het fijn voelen dat je nu het idee hebt dat je het in een volstrekt vreemde taal geschreven handboek een beetje begint te ontcijferen. Bijzonder om te zien.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 12:19

Wat tof dat je zelfs hoofdstelloos hebt gereden!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 10:58

Dankjulliewel :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 11:01

Het ziet er koud, maar verder geweldig uit +:)+

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 10:58

Wat een mooi beeld en blij paard (en mens)!