Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dorien66 schreef:Op 31 januari ‘24 werd ze 3 en heb ik het grondwerk weer opgepakt en steeds serieuzer aangepakt. Overal kennis mee laten maken, touw om lijf, dekjes erop slingeren, longeersingel, hoofdstel met bit (geen teugels, halster eronder of erover), over zeiltjes lopen, op een blok staan, dubbele lange lijnen, zadel erop, een beetje op afstand rondsturen met beugels naar beneden, inparkeren, noem maar op. In mei of juni heb ik er iemand bij gevraagd, die gewoon veel beter is dan ik in de details en met het dubbele lijnenwerk. Zij komt 1x per week. Afgelopen december voor het eerst gehangen, en toevallig eergisteren voor de vierde keer rechtop gezeten en rondgestapt onder begeleiding van mijn mijn ‘partner in crime’
Xnainiex schreef:Hoi blokkers!
Volgend jaar wordt mijn paard 3 jaar en moet ze dus uit de opfok. Nu hoor ik veel verschillende verhalen over het inrijden van een jong paard en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik ga dit absoluut niet zelf doen, dat wil ik alvast duidelijk maken!
Ik heb al een paar adresjes op het oog waar ik haar zou kunnen laten inrijden, en ik ga daar binnenkort contact mee opnemen. Ik verwacht namelijk dat er wachttijden zijn.
Maar ik zit nog met een aantal vragen:
• Op welke leeftijd hebben jullie je paard laten inrijden?
• Hoe pakken jullie het proces aan qua training (grondwerk, opbouwen, etc.)?
• Wat zijn de gemiddelde kosten om een jong paard te laten inrijden?
Ik kreeg het advies om mijn merrie met 3 jaar te laten inrijden, een halfjaar aan grondwerk te doen, en daarna rustig verder op te bouwen. Wat zijn jullie gedachten hierover?
Alle tips en ervaringen zijn welkom!
Alvast bedankt!
dresjoepie schreef:Mijn eerste vraag is wat voor paard heb je ? Heb je zelf ervaring met jonge paarden om alvast het voorwerk te doen? Want consequent zijn is echt heel belangrijk bij een jong paard.