Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
natuurlijk is het ene paard het andere niet. Dit waren nuchtere brave Friezen van 3 jaar oud
longeren deden wij dan ook nooit. Ik lees over die ontsteking trouwens. Was dat echt een ontsteking of was het maanblindheid? Mocht het maanblindheid zijn geweest is enige terughoudendheid bij de koop niet vreemd. Het is een verschrikkelijke ziekte en dit paard kan het ook krijgen in het goede oog. Dat gebeurde bij die van mij, kwam nog een ontsteking bij en heb ik hem moeten laten inslapen vikawiek schreef:Ik heb ervaring met een half blind paard, die stootte vooral z'n hoofd eigenlijk en zag me soms letterlijk niet staanlongeren deden wij dan ook nooit. Ik lees over die ontsteking trouwens. Was dat echt een ontsteking of was het maanblindheid? Mocht het maanblindheid zijn geweest is enige terughoudendheid bij de koop niet vreemd. Het is een verschrikkelijke ziekte en dit paard kan het ook krijgen in het goede oog. Dat gebeurde bij die van mij, kwam nog een ontsteking bij en heb ik hem moeten laten inslapen
Ik zou wel nog even goed navragen wat voor ontsteking het is geweest en wanneer enzo. Misschien dat het oog in de toekomst nog verwijderd moet worden, maar dat zou mij dan dus niet tegenhouden, als je zo'n enorme klik hebt met haar. 
speurneusc schreef:longeren beide kanten prima te doen en hele leven, maar dat is met elk paard, duidelijk zijn, veel kletsen dat ze weet waar je bent al ziet ze je niet, longeren aan blinde kant longeer zweep ertussen komt ze naar binnen zweep ertussen zodat ze er tegenaan loopt en dan gelijk weg commando, zal je verbazen hoe snel ze dat oppakken wat dat betekend.
heb er 1 gehad met 1 oog, wel mee geboren maar weinig beperkingen, ik deed aan western en heel veel buiten rijden, bijna alleen maar, koeien was moeilijk daar draaide ze hele lichaam mee om te kunnen kijken, was meer angst voor de koe, en de smid had er last van, aan kant met oog probeerde ze altijd in zijn kont te bijten, andere kant niet. Maar verder deed ik alles met haar.
Ladyson schreef:Grootste nadeel voor mij zou t risico zijn dat er wat met t andere oog gebeurt
jacomijn1 schreef:Nadat ik in okt mijn paard ben verloren aan koliek, krijg ik de mogelijkheid om een ongelofelijk braaf paard te kopen wat blind is aan een oog, door een ontsteking twee jaar geleden.
Ze is 6 en pas vorig jaar ingereden. Is een fokmerrie geweest ( dochter van Zirocco Blue).
Ik mag haar een paar weken proberen en ze heeft mijn hart echt gestolen.
In de eerste week al zonder zadel, met bbp gereden. Zou een politiepaard worden, maar daar is ze niet door heen gekomen omdat ze te ongeduldig was.
Wat ik graag wil weten hoe ik in training met haar het beste kan aanpakken. Longeren is bijna niet te doen want ze ziet me niet aan die kant...
Wat ziet ze eigenlijk wel...Ze houd haar hoofd steeds een heel klein beetje scheef.
Wie heeft er ervaring hiermee?