2 weken later op 5 oktober heb ik haar opgehaald. Gamblite Proosthof Z (oftewel Gamble) is een 8 jarige Zangersheide gefokte merrie van George Z x Arezzo VDL. Ze is als 5-jarige zadelmak gemaakt en is daarna een jaar uitgebracht op springwedstrijden. Daarna heeft ze een veulen gehad en voor de veiling is ze weer licht opgepakt. Dat het veulen net afgespeend was zag je heel duidelijk. Gamble was echt nog wel wat te licht en ook haar bespiering was praktisch niet-bestaand. Maar niks wat goed voeren en training niet op kon lossen.
1. De verkoopfoto, totaal niet in fatsoenlijke rij-conditie

2. Maar wel heel blij ermee!

In het begin hebben we vooral gefocust op voeren en vetjes erop. Omdat ik haar nog niet proefgereden had en ik dus zeker geen held ben, duurde het ook even voor ik opgestapt was. Nadat ze ongeveer een maand bij ons had gestaan en ik haar wel wat aan de longe had gewerkt ben ik er een keer opgestapt. Ik merkte direct dat het een fijngevoelig dier is, maar wel enorm fijn aan de hulpen stond. Ik hoefde maar te denken en ze deed het. Helaas voor mij hadden we hierdoor ook een miscommunicatie waardoor ik vliegles kreeg

De dag van de schriktraining kwam en terwijl ik naar de eerste groep zat te kijken had ik een hartslag van 120 in rust. Compleet ontspannen dus

3.

4.

5.

6. Tussen de parasols door was geen enkel probleem! Zelfs niet toen ze maar 10cm uit elkaar stonden.

7. Tsja, je bent een springpaard of je bent het niet

8. Nope!

9. Maar uiteindelijk toch heel braaf eroverheen!

10. Gamble vond de ballenbak helemaal geweldig

11. De poolnoodles waren daarentegen niet helemaal favoriet

12.

https://youtube.com/shorts/X5rhMjECKnk?feature=share
13. En de bellenblaas was ook geen probleem

14. Dit is toch geweldig, lekker aan een los teugeltje tussen alle 'enge' objecten!

De schriktraining heeft veel goeds gedaan voor het vertrouwen. Inmiddels zijn we 3 weken verder en iedere keer denk ik dat het nooit enger kan zijn dan deze training

Want inmiddels gaan we zo rond:
https://youtu.be/gwFKsv5qOJQ