Niet durven, toch doen - Henk z'n crossavonturen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Niet durven, toch doen - Henk z'n crossavonturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 15:17

Voor wie Henk of onze eerdere topics nog niet kent - Henk is mijn favoriete marktplaats-koopje ooit ;) een klein springpaard met een grote persoonlijkheid.

Ik heb Henk zo'n 2,5 jaar geleden als een bereden niks-bijzonders-kunner gekocht, mede vanwege mijn zeer beperkte budget van toen :+ Niet echt met hele specifieke plannen in gedachte, als die maar zou willen springen was het al snel goed :P Stiekem leek het mij wel heel vet om samen te gaan crossen, iets wat mijn meisjesdroom bleef sinds ik voor het eerst een eventing wedstrijd op TV zag - maar nogmaals, op het moment van mijn proefrit kwamen wij niet veel verder dan een enkel kruisje := dus het was nogal een vraagteken in hoeverre het zou lukken.

We hebben nog eind van de zomer 2022 een heel toegankelijk bixie-niveau crosslesje gepakt wat op zich goed beviel, daarna paar maanden pauze gehad doordat Henk zich wist te blesseren in de wei :') In het voorjaar 2023 wel een en ander geprobeerd maar zo goed als springen ging, zo vies viel crossen tegen... Ik zal maar mezelf in juli 2023 citeren

Citaat:
Ik heb mijn wanhopige pogingen om Henk om te toveren tot een eventer voorlopig opgegeven, blijkbaar schiet mijn overtuigingskracht in dit opzicht wat tekort := Behalve een deukje in mijn ego zijn we met al die crossstunts gelukkig geen noemenswaardige schade opgelopen dus - met pijn in mijn hart en al - hebben we best vlot overstap gemaakt naar het goeie ouwe springen.

En omdat beeldmateriaal meer waard is dan 1000 woorden, bij deze een plaatje voor het idee :+

1.
Afbeelding

Op de foto Henk die zijn best doet om tijdens een bixie-niveau oefencross panisch weg te rennen voor een boomstammetje van zo'n centimeter of 40 hoog :') := Iets wat je doorsnee manegepony die je zo uit de beginnersles trekt ook nog prima lukt. Maar Henk vond het eng, en dan eigenlijk hoofdletters ENG. We hebben bij elkaar stuk of 3 laagdrempelige crosslessen gereden, 3 oefencrossen op nul-niveau waarvan de laatste uitliep op afgroeten bij hindernis 3 omdat Henk echt gruwelijk veel spanning had. "Nee" is uiteraard ook een antwoord :o hoe jammer dan ook. Achteraf gezien was zelfs die 3 keer te veel van het goede en nu nog wat spijt van - de tussentijd ook paar keer gevallen, ineens met veel minder zelfvertrouwen kunnen rijden en het voelde allemaal gewoon niet fijn.

We zijn daarna vooral lekker veel gaan springen en dat ging wel lekker en met oortjes erop :) daarnaast beetje dressuren, beetje lol-met-je-knollen en het hele najaar en winter ook wekelijks buitenrijden (helaas niet zo vanzelfsprekend in de Randstad). Dat laatste was ook een drempel want Henk vond al snel alles eng. He's only afraid of 2 things, things that move and things that don't :=

Henk is overigens echt een goudeerlijk en onwijs lief paard, ook zo vergevingsgezind als wat <3 Hij doet altijd zijn stinkend best maar is gewoon van nature wat onzeker en enorm kijkerig. Zo werd die geadverteerd toen ik hem kocht, zo ervaren andere mensen hem ook, als die ene kruiwagen met mest of een bankje in de hoek van de bak net anders staat dan de dag ervoor gaat ie er niet zomaar langs ;) na ja ik denk dat iedereen dit type paard kent? Ook best bodemschuw, moeite met donker/licht, exact wat je niet wil in een eventer zeg maar :=

Maar goed terug naar het verhaal, tussen mei 2023 en zomer 2024 heb ik Henk uberhaupt geen enkele crosshindernis laten zien en de droom maar best definitief opgegeven.

En hier komt de twist uiteraard :P Ik was in de tussentijd ook best actief bezig met mijn andere hobby, namelijk klim- en bergsport. In mei wat spannende winterbeklimmingen gedaan, in juli weer een klein ongeluk gehad waarbij we tijdens een beklimming op zo'n 3800m hoogte met beide touwgroepen ongepland iets vlotter naar beneden zijn gekomen dan we hadden gewild ;) op wat kapotte kleding na geen blijvende schade dus dat was wel mooi maar ik kwam dus thuis en durfde spontaan van alles met paardrijden. Mijn springinstructie vond het maar erg vreemd _O- en ik besloot er gebruik van te maken en toch maar eens een crosslesje in te plannen.

En toen kon het allemaal ineens wel :oo *\%/*

2.
Afbeelding
Slechte foto, maar ik denk dat het verschil t.o.v. nr 1 redelijk voor zich spreekt ;)

Henk vond die hindernissen nog steeds wat gek maar ik zat echt in zo'n ultieme zen-modus dat het wel lukte en hij er ook maar steeds stoerder van werd. Het voelde op dat moment gewoon zo kinderachtig om je druk te maken dat je van je paard af ging vallen want hoe erg is dat nou? die zen is inmiddels trouwens helemaal uitgewerkt hoor, denk dat je vaker in allerlei afgronden moet vallen voor een blijvend effect :’)

En met nog een gelukte les een een leerzame oefencross erbij zo zijn we bij ons SGW-debuut aangekomen. Allereerste wedstrijd heb ik helaas geen beeldmateriaal van want voor hindernis 6 zat ik al op de grond := de hindernissen zelf waren best prima en hij sprong graag maar alle aankleding eromheen en vooral de hindernisjury's vond mijn paard dood en doodeng. Op gegeven moment uit volle galop opzij gesprongen omdat die iets geks zag, ik bleef nog een poosje hangen maar terugklimmen wilde niet lukken dus dan maar eraf ;) ah ja, no hard feelings :P
Cross nr 2 nog steeds een uitsluiting omdat er een greppel in zat die écht te gek was en waar ik telkens veel te hard op af kwam rijden in het kader van overtuiging uitstralen :') maar daarvoor wel wat best leuk gereden ondanks de spanning

3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
Dit is wel een beetje gek om te springen, dan maar gepaste afstand houden
5.
Afbeelding

Henk heeft bij spanning al snel de neiging om steeds harder te gaan richting de hindernis terwijl zijn focus daar totaal niet op is. Denk dat meerdere mensen het kunnen herkennen, paarden die hindernissen juist lijken aan te vallen en daarna ogenschijnlijk uit het niets opzij springen of in de ankers gaan. Dus volgende cross maar - niet heel intuitief voor mij - bij elk twijfelmomentje maar terug gaan rijden zodat die alle tijd had om te kijken. Voor hindernis 2 zelfs heel eventjes laten stappen, de afspraak was dat springen niet hoeft zolang je wel aan de voet van de hindernis komt :j

En dan met cross nr 3 op deze manier wel door de finish met slechts een enkele stop :D
6.
Afbeelding
Gaan met die banaan!
7.
Afbeelding
Hoe gaaf is deze foto <3

8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
*\%/*
10.
Afbeelding
Dat is mijn niet al te charmante noodrem-actie al na de finish, Henk zag paar rood-witte hekjes staan die bedoeld waren als omheining van het crossterrein en besloot dat hij die ook nog even kon meepakken :') vandaar

11.
Afbeelding
Na de afloop lekker samen patatje eten :P

Na cross nr 3 een maand pauze gehad voor nr 4, daardoor was het allemaal toch weer wat gek en helaas net voor de finish uitgesloten :\ Eerste helft van de cross ging met een fijn gevoel en foutloos maar ik had best weinig controle en daardoor in de tweede helft paar stops en langslopers. Hij was ook wat fris en jolig met springen, ging ineens steigeren in de startbox met aftellen want WIJ GAAN NU METEEN := daardoor heb ik helaas als een natte krant gereden. Eigen schuld dikke bult, wel een leermomentje :o

12.
Afbeelding
Lekker begonnen :)

13.
Afbeelding
En daarna begon Henk iets teveel zijn eigen feestje te vieren :') het concept van "brushing a fence" komt in Henk zijn wereld ook nog niet voor :')

14.
Afbeelding
Het concept van je teugels vasthouden is dan weer iets waar ik maar geen grip op krijg :o?
15.
Afbeelding
Richitng het einde wel kunnen herpakken

Daarna weer een maandje niet kunnen crossen mede door allemaal niet paard-gerelateerde omstandigheden. Op dat punt besloten om dan maar oefencross te rijden in Rekken want officieel starten leek mij niet heel eerlijk naar mijn paard toe. Cross was wel hetzelfde als de KNHS B de dag ervoor dus wel leerzaam! Met 3 hindernisfouten door de finish, vooral het heksenoog was een heel vreemd iets maar wat hebben wij allebei onwijs genoten! Het blijft zo leuk om met dit paard op pad te gaan.
Laatst bijgewerkt door Fly_high op 02-12-24 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 15:17

16.
Afbeelding
Henk lijkt te leren dat hij kleine hupsjes ook lekker klein kan springen

17.
Afbeelding
En deze keer wel de heg durven aan te raken!
18.
Afbeelding
Er was trouwens niks aan de hand, ik kijk altijd zo als ik spring :=

19.
Afbeelding
Ik zou nog steeds veel minder moeten willen sleutelen aan de afstanden :')
20.
Afbeelding

En ja ik rij altijd met zulke gruwelijk lange slierten :=
21.
Afbeelding
22.
Afbeelding
Deze spreekt voor zich denk ik :D
23.
Afbeelding
Ogen dicht, teugels los, pony express neemt jou wel mee naar de bestemming <3
23.

Afbeelding
Dat is wel lekker uitstappen, meteen een klein buitenritje van gemaakt

24.
Afbeelding
Hard werken betekent ook lekker eten, en wie weet misschien kan er nog een snoepje bij als je mensen lief aankijkt?

Bedankt voor het lezen! Ik zou graag willen zeggen dat Henk nu een echte crossmachine is maar dat is zeker niet zo en ik betwijfel of wij ooit ergens komen := Afgelopen week nog een buitenrit gehad waarbij die uit de volle galop ineens de bosjes in sprong want de bomen aan de overkant waren toch wat gek qua vorm := ik vind het al heel wat dat het lukt om überhaupt een cross uit te rijden en dan met een lach ook.

Als afsluiter nog een Henk die iets mag doen waar hij daadwerkelijk goed in is :P
Afbeelding

Nogmaals bedankt voor het lezen tot de volgende keer!

Mo_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 15:28

Superleuk om te lezen dat jullie het toch weer opgepakt hebben! En dan toch ineens zo stoer *\o/*

Ik geniet altijd van hoe je schrijft en als ik had geweten dat ik de beroemde Henk in Rekken en Gelselaar had kunnen zien shinen (ik deed bij beiden mee met de oefencross) had ik een beetje extra opgelet :)
Wie weet volgend seizoen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 15:39

Hahahahahahaha wat een geweldig heerlijk topic. Mijn lach klaterde regelmatig door de kamer. Want dat hebben deze paarden nodig, dat je met humor omgaat met al die ditjes en datjes die het leven voor dit soort bangerhartjes ingewikkeld maakt (ervaring deskundige).

Ik vind dat je juist onwijs ver met dit paard bent gekomen. Henk is prachtig en een geweldig leuk paard mede dankzij jou.

En Ach jullie genieten dat is toch veel belangrijker als een oranje of blauwe strik. Dit is echt lol met je knol. Gezellig patatje eten na afloop en samen genieten. Want die stinkerd van je vind het maar wat leuk zo samen met jou en dan af en toe de bosjes in springen of omdraaien/ weigeren voor de hindernis, dat moet kunnen vindt Henk _O- :=

Getup

Re: Niet durven, toch doen - Henk z'n crossavonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 15:45

Heerlijk geschreven/ beschreven. Vind t überhaupt knap dat je dat nog durft whaha.
Denk dat jullie nu goed bezig zijn en ben benieuwd hoe het vervolg gaat!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 15:47

Ik heb echt genoten van je verhaal. Heerlijk nuchtere positieve kijk op je paard zo. Droge opmerkingen.
Er zitten super mooie foto's bij. En enkele heel illustratieve.

En ik dacht ook de hele tijd: omg net mijn ruin }:0
Waarbij de parallel er ook inzit dat ik na enkele sprongen van een waterval bij een canyoing excursie in het buitenland ook thuis kwam en dacht: die hindernissen zijn voor watje.
(en ik had een hele bult fijne ervaringen opgedaan met mijn andere paard, dat helpt ook)

En ook de letterlijke omschrijving: of het een echt cross paard zal worden......
Waarbij ik dan ook maar denk: but look where we came from!

Myrthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:31

Ah genoten van je topic!! Zo herkenbaar idd en zo grappig hoe je alles omschrijft!
geweldig!
En je hebt het toch maar even gedaan, super knap

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:52

Ah heerlijk zeg! Goed bezig

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:15

Blijf in ieder geval lekker genieten samen met Henk.
En schrijf er af en toe een verhaaltje met bijbehorend beeldmateriaal bij.

Het is geweldig leuk om te lezen.
Plezier spreekt vanaf het ‘papier’.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:21

Jullie zijn lekker bezig :-)

Gefeliciteerd met deze overwinning om toch te gaan crossen :-)

En volgend jaar gewoon lekker officieel.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:22

Leukste topic in maanden!! Heerlijk beschreven, ik heb me een bult gelachen om al die gekke en mooie Henk-avonturen. Ik gun jullie een droom-cross, wie weet!!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 17:38

Mo_Noah schreef:
Superleuk om te lezen dat jullie het toch weer opgepakt hebben! En dan toch ineens zo stoer *\o/*

Ik geniet altijd van hoe je schrijft en als ik had geweten dat ik de beroemde Henk in Rekken en Gelselaar had kunnen zien shinen (ik deed bij beiden mee met de oefencross) had ik een beetje extra opgelet :)

Bedankt, wat een lieve reactie!

Ik ben trouwens vaker bokkers tegengekomen en vind het alleen maar leuk als men gedag komt zeggen, alleen ben ik soms zelf te druk bezig met doodsangsten uitstralen om op te letten of het een bekend gezicht is :P

Ik wil volgend jaar sowieso Gelselaar en Rekken rijden, oefen of KNHS, daarnaast nog Ophemert en Snorrewind en voor de rest kijken we straks wel aan. Het zijn allemaal mooie, grote, overzichtelijke terreinen wat Henk veel beter lijkt te liggen dan boscrossen. Gelselaar vond ik sowieso super gezellig, zou er alleen al voor de sfeer en patatjes willen zijn :D

pien_2010 schreef:
Hahahahahahaha wat een geweldig heerlijk topic. Mijn lach klaterde regelmatig door de kamer. Want dat hebben deze paarden nodig, dat je met humor omgaat met al die ditjes en datjes die het leven voor dit soort bangerhartjes ingewikkeld maakt (ervaring deskundige).

Bedankt pien! Ja ik denk dat je je druk zou kunnen maken dat het allemaal moet, maar juist met zo'n type paard maakt al dat moeten het alleen maar erger.

Henk kan trouwens wel best wat lintjes winnen met springen :P alleen alle andere disciplines zijn wat minder zijn ding en dan doe je inderdaad vooral mee voor de ervaring.

Getup schreef:
Heerlijk geschreven/ beschreven. Vind t überhaupt knap dat je dat nog durft whaha.
Denk dat jullie nu goed bezig zijn en ben benieuwd hoe het vervolg gaat!

Thanks! Haha ik kan echt heel goed vallen (zo, je moet ergens wel trots op zijn als ruiter toch := ) dus in die zin valt het altijd wel mee, nog nooit geblesseerd geweest door Henk en wat meeste zeer deed was mijn ego ;) dat helpt echt enorm denk ik.

pol013 schreef:
Ik heb echt genoten van je verhaal. Heerlijk nuchtere positieve kijk op je paard zo. Droge opmerkingen.
Er zitten super mooie foto's bij. En enkele heel illustratieve.

En ik dacht ook de hele tijd: omg net mijn ruin }:0
Waarbij de parallel er ook inzit dat ik na enkele sprongen van een waterval bij een canyoing excursie in het buitenland ook thuis kwam en dacht: die hindernissen zijn voor watje.
(en ik had een hele bult fijne ervaringen opgedaan met mijn andere paard, dat helpt ook)

En ook de letterlijke omschrijving: of het een echt cross paard zal worden......
Waarbij ik dan ook maar denk: but look where we came from!

Wat een toeval, ik heb ook vaker hetzelfde gevoel (wat komt dit nou bekend voor zeg!) bij het lezen van verhalen over jouw ruin :j Leuk paard maar onzeker en het zit je dan soms dwars.

Met zo'n paard moet het vertrouwen namelijk altijd bij de ruiter vandaan komen en dat maakt het IMO lastig als je zelf ook maar een redelijk onervaren amateur bent. Ik mopper soms tegen mijn instructice dat mijn paard eigenlijk te gehoorzaam is - want als je zelf soort van passieve, afwachtende energie en houding hebt en met je hele lichaam zegt "ho, wij gaan misschien toch maar niet" dan ga je niet :+ Terwijl een meer fanatiek een zelfverzekerd type je zo naar de overkant meeneemt of je het nou wilt of niet.

En die laatste zin is ook weer waar!

Ik heb daarvoor met 2 andere paarden gecrosst, niet veel en alleen B-niveau, maar dan nog - zou nooit hebben gedacht dat je zo veel tijd en moeite moest doen om angst voor een simpel boomstammetje te overwinnen want je doorsnee paard heeft het gewoon niet in mijn ervaring? Denk dat het niet helpt dat Henk al een volwassen (10 jaar) binnenbak-en-nooit-het-erf-af-paard was toen ik hem kocht, dan is elk nieuw ding net wat spannender misschien? Het beroemde "naar de eigen hand zetten" zeg maar ;) Of het maakt niet uit en hij zou altijd zo zijn geweest, wie weet.

@Myrthe1 en @ Selina bedankt, lief <3

Gulpje schreef:
Leukste topic in maanden!! Heerlijk beschreven, ik heb me een bult gelachen om al die gekke en mooie Henk-avonturen. Ik gun jullie een droom-cross, wie weet!!

Ah wat lief, dankjewel! Wij doen rustig aan, lekker kilometers maken en wie weet gaat er een keer alles op zijn plek vallen :)

Apple schreef:
Jullie zijn lekker bezig :-)

Gefeliciteerd met deze overwinning om toch te gaan crossen :-)

En volgend jaar gewoon lekker officieel.

Dankjewel! Wij zin wel al paar keer officieel gestart, hoogte maakt toch niet zo uit ;) alleen vooralsnog zonder winst dus.

tienus63 schreef:
Het is geweldig leuk om te lezen.
Plezier spreekt vanaf het ‘papier’.

Dankjewel, ik vond het ook leuk om te schrijven :D vind die meer uitgebreide topics ook super leuk voor mezelf om weer terug te kunnen lezen, zoals dat ene van de zomer 2023 toen ik beweerde nooit meer te gaan crossen :=

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:47

Leuk topic, heb ook veel gelachen! Het plezier is duidelijk te zien, ondanks wat blunders af en toe, ik denk dat veel ruiters daar nog wat van zouden kunnen leren! *\o/*

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:50

Wat een geweldig topic.
(h) eerlijk geschreven.

En top prestaties van beide. :j

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 18:28

Fly_high schreef:
Wat een toeval, ik heb ook vaker hetzelfde gevoel (wat komt dit nou bekend voor zeg!) bij het lezen van verhalen over jouw ruin :j Leuk paard maar onzeker en het zit je dan soms dwars.

Met zo'n paard moet het vertrouwen namelijk altijd bij de ruiter vandaan komen en dat maakt het IMO lastig als je zelf ook maar een redelijk onervaren amateur bent. Ik mopper soms tegen mijn instructice dat mijn paard eigenlijk te gehoorzaam is - want als je zelf soort van passieve, afwachtende energie en houding hebt en met je hele lichaam zegt "ho, wij gaan misschien toch maar niet" dan ga je niet :+ Terwijl een meer fanatiek een zelfverzekerd type je zo naar de overkant meeneemt of je het nou wilt of niet.

En die laatste zin is ook weer waar!

Ik heb daarvoor met 2 andere paarden gecrosst, niet veel en alleen B-niveau, maar dan nog - zou nooit hebben gedacht dat je zo veel tijd en moeite moest doen om angst voor een simpel boomstammetje te overwinnen want je doorsnee paard heeft het gewoon niet in mijn ervaring? Denk dat het niet helpt dat Henk al een volwassen (10 jaar) binnenbak-en-nooit-het-erf-af-paard was toen ik hem kocht, dan is elk nieuw ding net wat spannender misschien? Het beroemde "naar de eigen hand zetten" zeg maar ;) Of het maakt niet uit en hij zou altijd zo zijn geweest, wie weet.

Ik heb die van mij van 2,5 af aan. En echt meteen overal mee naartoe gesleept. Ook al voor het zadelmak maken zelfs. Helpt ook al geen drol bij die echte 'ei' paarden dus blijkbaar.

Hij stond van de week te snappen/veulenbekken naar mijn merrie toen ze thuis kwam na 7 weken afwezig.... En beetjes plas te laten lopen... :') . Die heeft gewoon een paar dakpannen die missen.
Maar we houden toch van ze :j

En in crosstrainingen pakken we tegenwoordig zelfs ineens 1.10/1.15 hindernissen mee. Dus als je eenmaal wat zelfvertrouwen losgepulkt krijgt lijken ze toch iets iets te kunnen.
Zien we ook aan jouw Henk nu!!! Lekker zo doorgaan.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 19:15

Nee dat zegt niet alles. Van veel zien en meegaan wordt t heus wel beter. Maar mijn mening is, dat sommige " dingetjes " er gewoon in zitten en er niet uit gaan.

Sorry :')

Mijn dressuurpaard vroeger was echt heel snel en snel van z'n padje. Ben de tel kwijt van de keren, dat er de opmerking kwam :" wordt heus wel beter als hij ouder wordt " . Uuuuh , hij was 17 ofzo :Y)

Mo_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 22:05

Fly_high schreef:
Mo_Noah schreef:

Bedankt, wat een lieve reactie!

Ik ben trouwens vaker bokkers tegengekomen en vind het alleen maar leuk als men gedag komt zeggen, alleen ben ik soms zelf te druk bezig met doodsangsten uitstralen om op te letten of het een bekend gezicht is :P

Ik wil volgend jaar sowieso Gelselaar en Rekken rijden, oefen of KNHS, daarnaast nog Ophemert en Snorrewind en voor de rest kijken we straks wel aan. Het zijn allemaal mooie, grote, overzichtelijke terreinen wat Henk veel beter lijkt te liggen dan boscrossen. Gelselaar vond ik sowieso super gezellig, zou er alleen al voor de sfeer en patatjes willen zijn :D

Haha ik zal erop letten volgende keer en wat zeggen! Ik ben zelf helemaal niet actief op bokt (vooral als meelezer) dus mij zul je waarschijnlijk niet herkennen

Leuke planning voor volgend jaar al! Snorrewind is ook fijn inderdaad, en misschien nog oefencross Vorden (hoewel mijn adhd er daar vooral overprikkeld raakt)?

En inderdaad Gelselaar is een prachtig evenement an sich! Ik moest met de oefencross al rond 9 u starten en op dat tijdstip waren er nog geen patatjes, maar omdat we al van iedereen gehoord hadden hoe lekker die daar waren hebben we net zo lang gewacht tot er wèl patatjes waren :Y) en dat was het waard!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 22:58

Wat een heerlijk positief topic en wat is die Henk een leuk paard. Mooi om jullie belevenissen te lezen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 23:07

:D Henk... echt leuk geschreven! Leuk topic!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 23:29

Wat een gave foto's! Henk is echt heel leuk <3
Ik krijg helemaal zin en inspiratie (maar dat is morgen vast weer weg..).

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 23:47

Hier word ik blij van.
Leuk paard, blije ruiter.
Lekker mee doorgaan!!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 01:22

Wat een heerlijk topic. Alleen al door je manier van schrijven, is je paard een held...en jij ook trouwens!
Die Henk boft maar met jou.
Enne, kom maar op met meer avonturen. We genieten met jullie mee. +:)+

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:05

Fly_high schreef:
Dat is mijn niet al te charmante noodrem-actie al na de finish, Henk zag paar rood-witte hekjes staan die bedoeld waren als omheining van het crossterrein en besloot dat hij die ook nog even kon meepakken :') vandaar

_/-\o_ Heerlijk verslag weer, geweldig met hoeveel humor jij jullie avonturen beschrijft. Maar jullie zijn goed bezig *\o/* ! Frappant is dat toch hé, dat je door al dan niet onbewuste angst je paard toch tegenhoudt. En als jij dan volledig zen bent, dat hij gewoon gáát. En uiteraard is het nu ook een kwestie van ervaring opdoen en veel meemaken, maar dat komt wel goed zo te zien!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 10:44

Ik vind het echt mooi hoe je zijn grenzen respecteert en hoe hij weet dat hij dat aan kan geven en je er naar zult luisteren. <3

En jouw uitdrukkingen boven de sprong vind ik nog geweldiger. :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 12:01

heerlijk verhaal! En zo herkenbaar, ik heb ook zo'n piepert gehad (en nu weer). De eerste piepert liep al L sgw toen hij met los springen weigerde op een boompje van 30 cm en mij keurig in het gras deponeerde. Is uiteindelijk M (en hard opo weg naar het Z) geworden tot een blessure hem uit de sport heeft gehaald.

En nu ook weer een, en zodra ik zelf goed in mijn vel zit, springt hij alles. Niet altijd leuk zo'n spiegel, maar we leren er veel van :-)