Clinic Rien van der Schaft met Knelis (incl. blooper)

Moderators: C_arola, Dyonne, balance, Nicole288, Neonlight, Coby, Sica

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Clinic Rien van der Schaft met Knelis (incl. blooper)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-24 18:00

Afgelopen 5 oktober was Rien van der Schaft bij ons op stal om een clinic te geven. Ik heb meegereden met Knelis <3 Een van onze moeilijke puntjes is de aanleuning, en dan vooral in de wendingen, hoeken en in galop. Dit komt eigenlijk door mij... ik vind het moeilijk om gelijke druk met mijn benen te geven.. mijn linker been doet soms niet helemaal wat ik wil.. ik heb bijna 9 jaar geleden een nieuwe kruisband gehad. Hiervoor hebben ze een stuk pees uit mijn hamstring gehaald, en hierdoor heb ik minder kracht en coördinatie in dat been.

Ook gelijke druk op de teugels vind ik erg moeilijk.. ik heb inmiddels al ruim 1,5 jaar een peesontsteking in mijn linker schouder en daardoor voel ik niet goed of de druk op de teugels gelijk is, waardoor vooral de linker teugel nogal eens los-vast gaat. En ik ben regelmatig te laat met het aanvullen met been, als Kneel eruit dreigt te lopen.

Ik rijd Kneel met een Bob Marshall, een boomloos westernzadel. Dit is het zadel dat Kneel het fijnst vindt liggen, en waar ik ook het fijnst in zit. Ik ben me ervan bewust dat dit misschien niet optimaal is voor mijn houding... Y;( Ik ben van origine een westernruiter, maar omdat er in mijn omgeving geen westerninstructie is te vinden die bij ons past, hebben we les van een dressuurjuf. We lijken de klassieke/academische kant toch ook wel leuk te vinden :)

We hebben heel veel geleerd van Rien... wat is hij toch een geweldig lieve, zachtaardige en inspirerende man. Ik kijk alweer uit naar volgend jaar, als ik hem weer ga uitnodigen voor een clinic <3

Alle onderstaande foto's zijn gemaakt door KDM Fotografie... :)

1. Theorie in de kantine
Afbeelding

2. Even poetsen voor het opzadelen <3
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Instappen. Waarom zit daar een mevrouw in de bak?
Afbeelding

5. Indraven. Ik heb een soort van bochel volgens mij :+
Afbeelding

6. Whiiieee!!
Afbeelding

7. En weer terug naar draf
Afbeelding

8. Dit begint er al op te lijken
Afbeelding

9. Hier is het contact wat stabieler
Afbeelding

10. Lijkt heel wat hier :D
Afbeelding

11. Wijken langs de bakrand.. best moeilijk dit!
Afbeelding

12. Braaaaave pony! <3
Afbeelding

13. Bijna uitstappen
Afbeelding

14. En natuurlijk moest ik als fangirl ook met Rien op de foto <3
Afbeelding

15. En de blooper... Kneel zou Kneel niet zijn als... :))

_Sofie

Re: Clinic Rien van der Schaft met Knelis (incl. blooper)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:06

Wat gaaf! Het ziet er super vriendelijk uit :j

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:37

Oh gaaf zeg dat staat ook echt op mijn verlang lijstje die man kan zo goed lesgeven.

Mooi dier heb je daar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:42

Ah, daar hebben we knappe Knelis weer. De blooper vind ik geen blooper, als je moet dan moet je. :P En heb je zelf al eens lopend proberen te poepen? :))

Wat me wel opvalt, waarom rijd je zonder neusriem? Het bit ligt nu niet stabiel in de mond. Op sommige foto's zie je een heel stuk bit aan 1 kant, en met name op foto 12 zie je dat het bit aan die kant bijna helemaal in de mond zit, en daar heb je losse teugels.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-24 18:56

Dank jullie :)

Neonlight: ik kan ook niet lopen en poepen tegelijk hoor :)) Ik rijd Kneel zonder neusriem omdat hij niet van teveel dingen aan zijn hoofd houdt. En in de western wordt ook zonder neusriem gereden. Voor de stabiliteit zou een kinriempje wel een optie zijn :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 09:28

Leuk een clinic van Rien!

Denk niet dat jouw Knelis ook heel makkelijk te rijden is met die dikke nek. Het wijken langs de bakrand noem je schenkelen, inderdaad hele fijne oefeningen om ze wat meer te laten buigen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 09:47

Wat leuk, en wat een mooie ontwikkeling tijdens de les!

Zou graag ook een keer een clinic van Rien meerijden. Waar kun vinden waar en wanneer die zijn?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:09

Wat een ontzettend leuk paard! En jullie hebben het zo te zien samen best naar jullie zin.

Dat kinriempje zou ik inderdaad wel toevoegen. Maakt de boel net wat stabieler. Iets dat de aanleuning ook ten goede kan komen.

Heb je bewust voor een watertrens gekozen? Want ook dat kan behoorlijk wat verschil maken.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-24 21:59

Dank jullie :)

Elisa2: Kneel is idd niet zo makkelijk nageeflijk te rijden, maar dat ligt meer aan mij en mijn lichamelijke klachten dan aan hem hoor… hij doet altijd zo goed zijn best… hij is echt heel braaf en meewerkend <3

oji: ik weet niet of er ergens een lijst met clinics van Rien online staat.. ik heb gewoon een keer naar zn stal gemaild, hij mailde zelf terug en nu mag ik hem bellen/appen als ik weer een clinic wil organiseren :) als je in de buurt zit, wilik je wel een pb sturen als ik een datum heb? (prov. Groningen)

Malenka: we reden vroeger met een Myler level 1 (ook watertrens).. Kneel leek die op een gegeven moment toch minderf ijn te vinden… we hebben toen een paar verschillende bitten geprobeerd, en Kneel vond dit bit het fijnste, dus heeft hij deze gekregen :) Helaas voor mijn bankrekening is het een Neue Schule Turtletop :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 22:08

Wat zijn jij en Kneel een leuke combi. Hoewel ik niet zo van het roze ben, gaat mijn westernhart toch iets sneller kloppen van je zwarte BM zadel. Ik heb ook jaren op zo'n zwartleren BM gereden.

Die clinic klinkt ook heel fijn. Als ruiter ken ik de naam van Rien (uiteraard) wel en hoor goede verhalen over hem, maar ik heb hem nog nooit aan het werk gezien.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 14:55

Wat zijn jullie een leuke combi! <3

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-24 15:50

Dank jullie <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie