En dan beginnen we natuurlijk met haar prachtige Cassanova veulen die ze vorig jaar kreeg: Carlos van de Bonte Dijk:

We gingen met hem naar de keuring van het NRPS waar hij een eerste premie ontving in een grote groep veulens waar hij als 4e mocht lopen.
Ik was zelf in overweging om hem te verkopen en toen de perfecte persoon daarvoor langskwam was het dan ook helemaal goed dat Carlos naar haar toe ging verhuizen. We hebben nog steeds heel leuk contact en heb hem afgelopen zomer ook nog opgezocht. In april wordt hij 2 jaar oud.
Ik vind hem heel gaaf en hij heeft ook een heel fijn karakter, heel benieuwd als hij straks 3 jaar is.
Nadat Carlos in januari was verhuisd had ik Kinadora wel weer aan de longe gehad maar vind haar echt een enorm power paard en dat vind ik spannend haha. Ze was ook zo'n perfecte moeder dus de keuze gemaakt om haar in mei weer te insemineren met Cassanova du Bois en was ze ook gelijk drachtig, 21 april 2025 is ze uitgerekend.
Maar goed, ik ben mijzelf niet als ik de planning tig keer verander in mijn hoofd en zo kwamen we last minute op de keuring van het NRPS terecht. Met 2 weken training van te voren een spannende dag. Ik weet dat ze in de rug niet zo fijn in elkaar zit, maar het is wel een paard met enorm veel beweging. En dat zagen ze bij het NRPS ook in en werd daar Ster verklaar.

Enorm trots op knappe Kinadora, zo gedroeg zich zo keuring en deed het echt perfect. Omdat we niet aan kop waren geplaatst dacht ik dat ze niet door mocht naar de regionale keuring. Tot dat ik 2 weken voor datum het programmaboekje ontving waar we op de startlijst stonden, oeps haha. Dus Kinadora weer aan de longe en voor zover dat nog ging, trainen voor de keuring.
Op naar Lunteren waar een sterk deelnemersveld was, dit keer werd ze alleen aan de hand voorgesteld en dan laat ze zich toch minder zien dus dat vond ik jammer. Maar gelukkig konden ze wederom haar gangwerk waarderen en werd ze voorlopig Keur verklaard!

Maar dit betekende dat we eigenlijk over 6 weken een ABOP rijden wel een mooie kans zou zijn, maar ze was al 2 jaar niet meer onder het zadel geweest en met haar verleden niet de beste voorbereiding. Maar ik Vanessa weer gebeld en ze wilde het wel proberen. Geen druk, geen haast, kijken hoever we zouden komen in 6 weken tijd en dan zien we het wel bij de ABOP. Doel, vertrouwen en met rust rijden. En dan deed ze echt super goed, opstappen altijd nog wat spannend maar voor de rest gewoon heel braaf en zijn we lekker aan het sleutelen geweest.

Oefenen in een vreemde binnenbak

Deden we nog een schriktraining tussen door op een andere locatie.

En toen was in oktober de dag daar, de ABOP in Lunteren. Kinadora heeft nog nooit een wedstrijd of iets gelopen, ze vond het enorm spannend tussen de andere paarden maar bleef we te rijden. Daardoor wel veel energie gebruikt waardoor de proef te traag en teveel op de voorhand was. Maar ze was braaf, niet kijkerig en deed wat haar werd gevraagd en dat is voor mij goud waard. Voor dit keer niet genoeg punten om Keur te worden, maar misschien een andere keer of dat we haar volgend jaar in de sport gaan uitbrengen.

En dan voor mij een bijzondere foto, want na 2,5 jaar zat ik dan eindelijk op mn eigen paard

Ons avontuur is al veel verder gegaan dan ik ooit had verwacht en ik ben benieuwd wat we samen nog meer gaan beleven