Wedstrijdkleding in de winter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Weidemaatje

Wedstrijdkleding in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-24 02:12

Hi!

Ik heb in december mijn Orun-examens. Hiervoor moet ik mij kleden in wedstrijdkleding. Ik ben alleen een ontzettende koukleum, heb ook snel last van mijn rug/schouders bij kou en heb geen ervaring met wedstrijden in de winter. Hebben jullie misschien tips (en evt linkjes) om mij netjes volgens de regels en toch warm te kleden? Uiteraard zat ik al te denken aan thermokleding eronder oid, maar misschien hebben jullie nog minder voor de hand liggende tips. Ik hoor het graag!

Nonna1984

Re: Wedstrijdkleding in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 08:57

Thermokleding eronder idd. Panty onder je rijbroek of een winter witte rijbroek, er zijn mooie gevoerde te koop bij o.a. hypostore. Joggingpak over je rijkleding en pas op laatste moment uitdoen en na de wedstrijd weer aandoen.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 09:14

Er zijn tegenwoordig ook steeds meer thermo rijbroeken / rijleggings.
Die zijn gevoerd vanbinnen.
Vind die echt een stuk fijner rijden dan met een thermolegging eronder, want dat gaat toch wat meer schuiven met die stoffen op elkaar.

Thermoshirt onder je jasje ziet uiteraard niemand, dus dat kan gewoon.

Zou ook zeker zorgen voor een complete droge set. Zit veel wachttijd tussen de examens, en als je dan in je bezwete kleding moet blijven rondlopen word je niet blij van.

En voor als je je examens gehaald hebt: ik geef in de winter regelmatig les met een skibroek aan :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 09:19

Ik vind de winter rijbroeken alleen niet warm genoeg en heb er dus altijd een thermolegging onder. Wel 1 speciaal voor paardrijden, dus geen panty (vind ik vreselijk) en ook geen standaard thermolegging want daar zitten naden. Degene die ik heb is heerlijk en daarbij schuift de rijbroek ook niet.

Plus thermoshirt onder wedstrijdshirt, dubbele sokken of thermo zooltjes en een ouderwets wollen jasje ipv de moderne dunne stoffen. En lange jas waarmee je kan rijden.

Handschoenen soms ook winter versies.