Op zoek naar een fijne barebackpad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liezja

Op zoek naar een fijne barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 21:49

Welke barebackpads zijn aan te raden en welke niet? Er is zoveel keus dat ik het gewoon even niet meer weet. Ik hoor ook heel veel verschillende verhalen. Ik rijd recreatief en mijn paard is al iets ouder, 19 jaar. Ik rijd ongeveer 2/3 per week max 30 minuten. Ik ben dus wel op zoek naar een goede comfortabele Barebackpad.

Ik heb ook een barefoot zadel met daaronder een western pad, kan ik deze ook gewoon onder de Barebackpad leggen of heb je hier een speciaal dekje voor nodig? Ik weet dat het niet perse nodig is om een dekje te gebruiken maar ik vroeg mij dit gewoon af.

_Carien

Re: Op zoek naar een fijne barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 21:56

Ik heb een Zoutewelle en zou er iedereen er een aanrijden. Ik heb er wel een dekje onder.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:06

BK Support barebackpad vind ik persoonlijk heel fijn en stevig. Je kan er een dekje onder doen met inlages. Ik heb er ook een met wrongen en dat vind ik toch minder prettig.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 22:10

emr schreef:
BK Support barebackpad vind ik persoonlijk heel fijn en stevig. Je kan er een dekje onder doen met inlages. Ik heb er ook een met wrongen en dat vind ik toch minder prettig.

Die kende ik nog niet! Ziet er wel super comfy uit <3

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:24

_Carien schreef:
Ik heb een Zoutewelle en zou er iedereen er een aanrijden. Ik heb er wel een dekje onder.

Plus 1, ik vind het een heerlijk barebackpad!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 01:14

Hmdat is heel persoonlijk, zou aanraden een paar uit te testen.

Afbeelding
Jaren deze gehad een emiel voest.

Daarna overgestapt naar een met inlages
Grandeur reitpad
Afbeelding

Afbeelding

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 02:00

Ik heb een barefoot physio ride on pad die mij heel goed bevalt. Als ik met bbpad rij wil ik ook geen wrongen en dat soort opsmuk maar dat is heel persoonlijk. Voor mij was het belangrijk dat er wel wat aan inlages in zitten/konden.
(Heb dat padje tussen de singel en de bbpad er inmiddels tussenuit gevist, dit was de eerste keer dat ik m gebruikte)
Afbeelding

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 03:07

Ik heb er meerdere (evt ook ter overname want ik gebruik ze niet meer) maar de zoutewelle wint het. Verder heb ik die van christ, en die physio support, en nog een paar. Maar de zoutewelle heeft gewonnen

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 03:16

Hoe ervaren jullie FRA dardo SPS?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 07:15

Zelf ben ik helemaal gek van de Edix Signor <3 Zit echt als een wolkje
Afbeelding
Afbeelding

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-24 09:53

NorwayFjord schreef:
Zelf ben ik helemaal gek van de Edix Signor <3 Zit echt als een wolkje
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik ben echt benieuwd naar deze! _/-\o_

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-24 09:59

Dorine92 schreef:
Ik heb er meerdere (evt ook ter overname want ik gebruik ze niet meer) maar de zoutewelle wint het. Verder heb ik die van christ, en die physio support, en nog een paar. Maar de zoutewelle heeft gewonnen

Zou ik wat meer informatie mogen over degene die je verkoopt? :o

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 08:13

Ik heb net mijn FRA Dardo verkocht en heb een barebackpad van Alivio gekocht. Ik wilde er een met ruggengraatvrijheid. Je hebt uiteraard meer merken met inlages, zoals Barefoot, FRA en Christ, maar de Alivio is veel (véél) betaalbaarder. De pad heeft kussens en je kunt er desgewenst nog extra inlages in doen. Voor ons zijn de kussens meer dan voldoende. De pad is heel dik en stijf, moet wel even ingereden worden. Maar de ruggengraatvrijheid is erg fijn. Komen uit Duitsland, was hier binnen drie dagen bezorgd. https://ps-pferdeartikel.de/en/collecti ... l-reitpads

Op een bijrijdpaard reed ik met de Christ Iberico, die zat als een sofa, heerlijk. Maar die vond ik te duur, zo vaak rijd ik mijn paard nu ook weer niet met de pad. En ik wilde geen lamsvel (= geslacht schaap), maar dat is persoonlijk.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 08:44

Ik heb de barefoot RoP, niet de physio die was er toen nog niet, en heb er de pad van mijn barefoot Cheyenne onder liggen. Mijn vorige paard had een ver doorlopende hoge schoft en voor hem had ik er heavy duty + gummy inlages in zitten (dus 3 lagen eigenlijk), maar voor de meeste paarden zou alleen gummy inlages voldoende zijn geweest. Mijn huidige paard heb ik te weinig mee gereden om de inlages voor aan te passen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:50

Ik ben groot van van Christ. Die hebben ingebouwde drukverdelende inlages, dus geen speciaal dekje nodig. Fijn is ook dat je de optie hebt beugels aan te hangen wanneer balans met een barebackpad een uitdaging is.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 23:45

Zelf rijd ik ook veel met barebackpad, ik wissel het af met zadel. Ben superblij met die van signum:
https://shop.signum-sattelservice.de/sh ... =1496,1498

Wat ik fijn vind is dat je door de wrong toch stevigheid hebt, en dus in een goede houding zit. Daarmee is het voor mij ook echt een manier om m’n zit te verbeteren.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 08:27

Liezja schreef:
Dorine92 schreef:

Zou ik wat meer informatie mogen over degene die je verkoopt? :o

Wat wil je weten? Ik ben zelf slank dus als er keuze is heb ik niet de xl versie zegmaar. Verder valt er weinig te vertellen behalve dat ze niet intensief gebruikt zijn

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 08:42

Absoluut de zoutewelle. Nog nooit zo’n fijne bbp gehad!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:40

Grappig hoe persoonlijk het is.
De zoutewelle vond ik echt niet fijn. En ook de christ iberico waarvan ik dacht als een sofa er nooit meer uit te willen. Het was voor mij echt uitkomst een aantal te huren.