Leuk dat je mijn topic bekijkt.
De afgelopen 3,5 maanden zijn mijn vriend en ik op Bonaire geweest. Ik zag een oproep op FB van iemand die oppas zocht voor hun hond omdat zij naar NL wilden.
Spontaan een berichtje gedaan en zo zaten we ineens op Bonaire

Toen ik wist dat we gingen heb ik Horse Ranch Bonaire een berichtje gedaan of ze mijn hulp kon gebruiken in de tijd dat wij er zouden zijn. Het was niet mogelijk om daar te werken maar wel om tegen hulp ritjes te mogen doen. Dat vond ik helemaal prima want ik wilde toch wel een paar keer paardrijden.
Eerst ging ik een paar keer per week om te helpen met mesten en om paarden te masseren. Maar uiteindelijk ging ik iedere dag minimaal 2 uur en als er tours waren ook wel 4 uur.
Ik masseerde nog steeds paarden maar ik mocht ook een paard trainen. Dit paard was na een blessure totaal onbenaderbaar geworden. Zodra je maar haar richting op liep dan rende ze met haar oren in haar nek op je af met haar mond open en draaide ze ook haar kont naar je toe.
Dat vond ik wel een hele mooie uitdaging!
Want eigenlijk durfde er niemand bij in de buurt te komen.
Met heel veel rust, geduld, begrip en massages zijn we heel ver gekomen!
Zie hier het mooie compliment van de eigenaar van de Horse Ranch

Ik heb uiteindelijk ook nog zelf even op haar gereden. Ik hielp voornamelijk de eigenaar om ook het vertrouwen qua rijden weer terug te vinden. Maar ik vond het wel een leuke afsluiting van het project.

Wij wandelden ook 2 x per dag met de hond. Dat was echt in een super mooie omgeving. Ik heb daarom ook een nieuwe tour route bedacht. Ik vond het wel echt de mooiste van de tours die nu aangeboden worden.
Kijk mee!

Ook ging mijn vriend weleens mee maar dan niet een hele lange tour.

Er waren ook 2 stagiaires waar ik het super goed mee kon vinden. Op het laatst hebben we ook een ritje met zijn allen gedaan.

Het is vanaf het paard heel mooi. Maar met wandelen ook echt fantastisch.
https://boktimg.nl/img/m/6zP5uM.jpg
Dit was de oppas hond.

https://boktimg.nl/img/m/SkW24I.jpg
We hebben echt ontzettend genoten van ons avontuur op Bonaire. We hebben ook zoveel leuke mensen ontmoet. We zijn wel een beetje verliefd geworden op het eiland.
Het was vanmorgen wel even wennen om aan te komen in het grauwe koude Nederland!