Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ladyson schreef:Hangt idd ook erg van je eigen bouw en verhoudingen af, maar voor 1,62m zou ik als ideale stokmaat ook 1,62m nemen eigenlijk
DuoPenotti schreef:dat hangt toch ook af van de lengte van de steigbeugels?Wat ik het mooiste vind is de voetzolen ongeveer gelijk met de buik.
Niet eronder dat is niet mooi vind ik.
Dan vind ik een kleinere ruiter die een stuk boven de buik zit mooier.
Art_Ificious schreef:DuoPenotti schreef:dat hangt toch ook af van de lengte van de steigbeugels?Wat ik het mooiste vind is de voetzolen ongeveer gelijk met de buik.
Niet eronder dat is niet mooi vind ik.
Dan vind ik een kleinere ruiter die een stuk boven de buik zit mooier.
Of bedoel je dan eerder wanneer je in zadel zit zonder steigbeugels?
LWDaisy schreef:Ik "reken" grofweg heel simpel: zelf een meter in de 60 = een paard dat ook een meter in de 60 is![]()
Natuurlijk heb je natuurlijk ook factoren als bouw (zowel die van de ruiter als die van het paard) ed, maar grofweg komt dat vaak wel uit
Ik ben 1.58m, mijn merrie was 1.55m. Vond ik altijd perfect, ik kon nét over haar rug heen kijken van op de grond, en geraakte ook zonder al te veel gedoe op haar haha.
Snelsnel foto opgesnord, zonder zadel maar 't is wel duidelijk denk ik. Ik vond dit altijd een mooie verhoudingMet zadel zat ik altijd vrij kort haha, dus dit is waarschijnlijk sowieso een beter beeld
![]()
[ Afbeelding ]
Art_Ificious schreef:LWDaisy schreef:Ik "reken" grofweg heel simpel: zelf een meter in de 60 = een paard dat ook een meter in de 60 is![]()
Natuurlijk heb je natuurlijk ook factoren als bouw (zowel die van de ruiter als die van het paard) ed, maar grofweg komt dat vaak wel uit
Ik ben 1.58m, mijn merrie was 1.55m. Vond ik altijd perfect, ik kon nét over haar rug heen kijken van op de grond, en geraakte ook zonder al te veel gedoe op haar haha.
Snelsnel foto opgesnord, zonder zadel maar 't is wel duidelijk denk ik. Ik vond dit altijd een mooie verhoudingMet zadel zat ik altijd vrij kort haha, dus dit is waarschijnlijk sowieso een beter beeld
![]()
[ Afbeelding ]
Mijne is 8cm kleiner dan mij maar ik geraak er zonder krukje niet op als ik erop wil zonder zadel
Sheran schreef:@LWDaisy: wat een leuke foto die eerste zonder zadel, roept bij mij echt nostalgie op, lol met je pony en dan zo heerlijk in de zomer