Hele late reactie, maar ik heb al jullie berichten gelezen.
Dankjewel voor de complimenten! Leuk om te lezen 
SandraWierda schreef:Je zou eens contact op kunnen nemen met Monique de Boer, zij geeft endurance trainingen, dus daar ligt vooral heel veel focus op correct conditie en bespiering opbouwen, ze geeft ook privé trainingen.
Grappig, als pennymeisje heb ik vroeger bij hun op de manege les gehad. Dit zou zeker een optie kunnen zijn als we wat meer aan elkaar gewend zijn. Fijne mensen.
DuoPenotti schreef:Blijf voelen, ga niet teveel in je verstand zitten en ik denk dat het bij jou "vanzelf" wel goed komt.
Dit lijkt misschien een bleu antwoord, maar denk gewoon echt dat het wel goed komt zo.
Ja, dat in m'n verstand gaan zitten is wel een dingetje. Maar dat komt omdat ik het gewoon erg graag goed wil doen voor het paard.
Tabbladen schreef:Aan de hand van je bericht klinkt het alsof je je paard eigenlijk al goed aanvoeld toch? Zolang ze mentaal moe is zal ze zich niet vervelen. Of gaat het om de zorg dat ze mentaal sneller vooruit zal gaan dan lichamelijk en de oefeningen saai zal vinden voor ze lichamelijk meer aan kan?
Ik heb juist het idee dat ze mentaal sneller vol zit dan dat haar lijf echt moe wordt. Duidelijk is me wel dat ze in de binnenbak sneller vol zit dan in de buitenbak terwijl daar meer prikkels zijn en ze niet de steun van een bakrand heeft. Van de week gaan we oefenen met balkjes, ook op aanraden van de fysio.
Gisteren hebben we samen onze eerste les gehad en ik kwam er erg blij vanaf ondanks dat het nog verre van goed is. Terug naar de mega basis van het paardrijden en elkaar leren begrijpen is erg leuk en lijkt super te gaan.
Zoals Elisa2 ook zegt behandel ik haar qua rijden idd als een jong groen paard. Punt is dat dit mijn eerste "jonge groene paard" is en ik het vooral met boekenkennis (rondom groene paarden), logisch nadenken en veel vragen doe. Daarom ook dat we lekker samen lessen en ik hier m'n vragen stel. Maar als ik jullie zo mag geloven zijn we eigenlijk al best goed op weg