Ik had er onwijs veel zin in maar was ook erg benieuwd hoe Marnix het allemaal zou vinden. We komen niet dagelijks paarden in een of tweespan tegen. Eenmaal aangekomen op het wedstrijdterrein was Marnix wat nerveus door alle indrukken maar gelukkig was er ook veel gras waar hij zijn aandacht op kon richten.
Mijzelf aangemeld bij het secretariaat, mijn hesje opgehaald en toen door naar de voorkeuring. Marnix doorstond deze voorkeuring glansrijk en ook het voorlopen deed hij alsof hij nog nooit anders gedaan had! Met een hartslag van 56 mochten we van start.
We waren wat vroeg dus daarna hadden we even de tijd om te aarden. Marnix vond het vooral heel raar dat andere paarden vertrokken en hij nog moest wachten. Gelukkig zakte deze spanning ook naarmate er meerdere combinaties op pad waren gegaan.
Wij moesten als laatste vertrekken, omdat we ook de enige waren die startte in onze klasse (impuls oefenwedstrijd 20 km onder het zadel). Marnix was het hier niet mee eens en dribbelde veel rond tijdens het warmlopen

Daarna mochten wij eindelijk van start gaan en wat hebben we genoten! Marnix deed het op en top braaf. Hij vond wel wat situaties onderweg spannend maar toch liep hij erlangs. We zijn een keer verkeerd gereden doordat ik een pad later insloeg dan op de GPS aangegeven, oeps. Daardoor zijn we wel wat tijd verloren, maar verder ging alles helemaal voorspoedig!
1,5 km voor de finish ben ik gaan stappen met hem. Hij heeft al een flinke wintervacht aangemaakt en had het daardoor best zwaar. Toen we over de finish kwamen werd direct zijn hartslag gemeten: wederom 56! Dus onze tijd werd direct genoteerd.
Na een half uur moet je weer naar de nakeuring. Marnix zijn hartslag was toen zelfs gedaald naar 48 en ook de nakeuring doorstond hij glansrijk. Met een gemiddelde snelheid van 9.3 was dit ons debuut in de endurance sport. Ik ben zeker van plan om voor volgend jaar mijn startlicentie aan te vragen en voor echte punten te gaan rijden met mijn topper

Geniet van de foto's die onderweg geschoten zijn.
1. Klaarmaken voor de wedstrijd

2. Warmstappen op het terrein

3. Niet mee eens dat hij moest wachten om te vertrekken

4. Onderweg!

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.