Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ingrid_92 schreef:Ik heb het advies gekregen om interval training met mijn paard te gaan doen (voor de stofwisseling).
Hoe bouw je zoiets het beste op?
Ik lees overal voorbeelden als: 3 minuten galopperen, daarna 10 minuten draven.
Allemaal leuk en aardig, maar mijn paard houdt 3 minuten galopperen al niet vol, laat staan 10 minuten draven. Hij is hypermobiel, dus heel lenig, maar het ontbreekt hem aan kracht. Mireille den Hoed waar ik eens bij leste met hem zei dat je met zo'n paard geen lange stukken moet gaan draven, daar heeft hij helemaal niets aan omdat hij zijn lichaam dan niet meer functioneel gebruikt.
Hoe kan ik dus in het geval van mijn paard interval training gaan doen?
Roodvos schreef:Tja, ik zou dan heel simpel en met mijn boerenverstand beginnen met wat wel kan.
En dat kan jij het beste bepalen, want jij zit erop en kan het voelen.
Maar ik zou dan bijvoorbeeld 1 minuut galop, 2 minuten draf, 5 minuten stap doen. En dat herhalen. Na een week ofzo opvoeren.
Dan 2 minuten galop, 3-5 minuten draf (stop voordat paard de balans kwijt raakt), 5-10 minuten stap. Zolang als nodig is om weer op adem te komen.
Niet te ingewikkeld doen, gewoon je gevoel en je verstand gebruiken.
Ingrid_92 schreef:Mireille den Hoed waar ik eens bij leste met hem zei dat je met zo'n paard geen lange stukken moet gaan draven, daar heeft hij helemaal niets aan omdat hij zijn lichaam dan niet meer functioneel gebruikt.
Hoe kan ik dus in het geval van mijn paard interval training gaan doen?