Clinic Cole Cameron en Exca wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jen

Clinic Cole Cameron en Exca wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 18:19

Afgelopen week heb ik op donderdag een clinic meegereden van Cole Cameron, 5x wereldkampioen Exca uit Amerika. We hebben echt mega veel geleerd, hij geeft super fijn les. In de ochtend zij. We gestart met de basis, in de middag hebben we op hindernissen geoefend en uiteindelijk een parcours gereden. Heel jammer dat hij niet in de buurt woont want ik zou zeker vaker les willen van hem.

Aansluitend aan de clinic dagen was er op de zelfde locatie ook een Exca wedstrijd waaraan ik ook deelgenomen heb. We rijden dit jaar voor het eerste jaar officieel mee en starten in de absolute novice. We zijn uiteindelijk beloond met een super mooie eerste plaats *\o/*

Hier de fotos van de clinic.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De wedstrijd

Het parcours, voor de absolute novice zijn er drie hindernissen die we niet hoefden te rijden. De sprong, lasso en de brug.
Afbeelding

Starten
Afbeelding

Molen
Afbeelding

Carwash
Afbeelding

Slalom
Afbeelding

Poort
Afbeelding

Back up / Side pass
Afbeelding

Sleep
Afbeelding

Ik hoop dat jullie net zo kunnen genieten van de fotos als dat ik in het echt gedaan heb _/-\o_

germie

Re: Clinic Cole Cameron en Exca wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:40

Ziet er gaaf uit. Ik ken het verder helemaal niet.

En jullie mogen zonder cap rijden? Ik dacht dat ze overal vinden tegenwoordig dat met moet.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 22:19

Wat leuk en stoer! Gefeliciteerd :D

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 16:46

Ohh bij de border ranch!!
Dat is vlakbij! Ik zou zo graag eens een trail meerijden daar. Ziet er altijd zo leuk uit!

Ziet eruit als een zeer geslaagde dag! Ik snap zeker dat je genoten hebt!

jen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 16:59

germie schreef:
Ziet er gaaf uit. Ik ken het verder helemaal niet.

En jullie mogen zonder cap rijden? Ik dacht dat ze overal vinden tegenwoordig dat met moet.

Extreme cowboy race is nog niet heel bekend in Nederland, al heb ik het idee dat het wel steeds meer voorbij begint te komen. Het is echt heel uitdagend.Je krijgt punten op je Horsemanship, de hindernissen en het gaat op tijd. Hoe sneller en netter je rijd hoe hoger de punten.

De clinic was op prive terrein, geen manege of iets dergelijks. De ruiter mogen zelf bepalen of ze wel of geen cap opzetten. Ik heb altijd mijn cap op.

Dank je wel Em_ :j

PaulSimonFan schreef:
Ohh bij de border ranch!!
Dat is vlakbij! Ik zou zo graag eens een trail meerijden daar. Ziet er altijd zo leuk uit!

Ziet eruit als een zeer geslaagde dag! Ik snap zeker dat je genoten hebt!

De clinics die ze daar organiseren zijn altijd super leuk en leerzaam. Houd hun facebookpagina in de gaten, daar zetten ze regelmatig datums op !!

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 17:02

jen schreef:
De clinics die ze daar organiseren zijn altijd super leuk en leerzaam. Houd hun facebookpagina in de gaten, daar zetten ze regelmatig datums op !!

Ben er al weleens ter plaatste geweest! Ze kwam eerst ook bij ons op stal om les te geven aan een stalgenoot. Ik wilde hierbij aansluiten, maar ze is er helaas mee gestopt. Geeft alleen nog aan juis les.

Mijn paard is nog niet ver genoeg om met trailer op pad te gaan. Maar tzt gaan we zeker meedoen! :)) *\%/*

jen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 17:43

PaulSimonFan schreef:
Ben er al weleens ter plaatste geweest! Ze kwam eerst ook bij ons op stal om les te geven aan een stalgenoot. Ik wilde hierbij aansluiten, maar ze is er helaas mee gestopt. Geeft alleen nog aan juis les.

Mijn paard is nog niet ver genoeg om met trailer op pad te gaan. Maar tzt gaan we zeker meedoen! :)) *\%/*

Aah begrijpelijk dat je nog even wacht met op pad gaan, wie weet zien we elkaar nog wel eens daar. Ik ga er geregeld heen voor clinics 8-)

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 20:35

jen schreef:
PaulSimonFan schreef:

Aah begrijpelijk dat je nog even wacht met op pad gaan, wie weet zien we elkaar nog wel eens daar. Ik ga er geregeld heen voor clinics 8-)

Laat maar weten als je weer gaat! Ik wil best met camera langskomen *D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 21:24

Interessant, ik wist tot net niet wat Ecta is . Ziet er uit als een interessante clinic!

jen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 10:02

Getup schreef:
Interessant, ik wist tot net niet wat Ecta is . Ziet er uit als een interessante clinic!

Dank je wel, het was ook echt heel leerzaam. Extreme cowboy race is een beetje vergelijkbaar met de speed trail van working equitation alleen zitten er bij Exca veel andere hindernissen in het parcours.