Mentos is een 9-jarige Franse Draver die nu ruim een jaar bij mij is. Hij heeft op Wolvega gelopen, daarna een aantal jaren het rustig aan mogen doen en nu bij mij als allrounder dingen doen die we allebei leuk vinden. We gaan regelmatig het bos in en hebben dressuur en springles. Al jaren staat eventing bij mij op de bucketlist… en aangezien Mentos duidelijk plezier heeft in het springen en buitenritten zijn we deze zomer goed gaan trainen. De kers op de taart was onze deelname aan de oefencross op het Ronostrand.
We hebben alles gesprongen en ook al zijn er nog voldoende leerpunten… ik ben echt super trots op Mentos. We hebben dit toch mooi gedaan samen. Niks gaver dan een draver

Eerst moesten we het springparcours in. We hadden 1 weigering maar verder prima.

Toen richting de keuring en de cross. Met deze prachtige foto gemaakt door Elianne
https://www.instagram.com/eliannevantzet_fotografie/

Hindernis 1

Hindernis 2

Hindernis 5 (hadden we eerst een weigering op)

Hindernis 9

Hindernis 10

Hindernis 11

Hindernis 12

In totaal waren er 18 hindernissen maar van laatste deel heb ik geen (scherpe) foto’s.
En toen de keuring achteraf… Mentos was behoorlijk bezweet maar wel nog vrolijk en actief. Hij had zich ook ontzettend uitgesloofd. Zelf was ik ook moe maar heel voldaan.

Het was super gaaf om dit te doen. Het indoorseizoen gaan we mooi oefenen met dressuur en springen en dan in het voorjaar weer crosslessen en oefencrossjes opzoeken.