Mijn Straight Egyptian dame Diva (Divaali) was dit jaar 6 geworden, en dat betekende dat ze volgens de regels van overkoepelende organisatie ECAHO op het AVS NK op shank, op 1 hand gestart moest worden. Een mega uitdaging, want ze zocht altijd nog best veel steun op mijn handen, en pas 1,5 jaar onder het zadel, maar hee: proberen kan altijd! Van grenzen verleggen groei je immers weer.
Lang naartoe gewerkt samen met mijn super trainer Sporthorse Dynamics, en uiteindelijk besloten er voor te gaan. Uiteindelijk reed ik 1,5e week voor het NK mn eerste rondjes op shank, in de les, dus no pressure ofzo

Nou. En dan kom je dus voor de ervaring. Denk je ook maar effe de Ranch Riding mee te pakken want dat gaat best aardig...
Pak je de bronzen medaille

De kop was er af. Zoooo trots op mijn Diva. Het was een pittige proef met oa turn-galop er in, en ze dééd het allemaal gewoon

Next up was de Pleasure. Uiteindelijk hier voor mij stiekem de highlight van het weekend, want was voelde ze bizar steady en goed!! Alle overgangen rock solid...ik zat echt met een smile van oor tot oor....alleen verloren we het even helemaal bij een overgang walk-lope. Kan ze op zich, maar we verzandden heel even in een momentje dramatiek samen (spiegels.. soort zoekt soort, enzo...

Als laatste onderdeel van dit NK stond de Traditional Arabian Riding Western op de planning. Ik heb het kostuum vorig jaar zelf gemaakt, en keek hier weer reuze naar uit! Mocht gelukkig op snaffle. Helaas was de tank wel een beetje leeg na een lange dag in de hitte en had ze eigenlijk alles al gegeven. Op safe gereden, en dat leverde een mooie zilveren medaille op

Op zondag stond het DAWRA NK op het programma. Altijd zo'n fijne sfeer onderling!
Meteen succes bij onze eerste start; we wisten onze titel Nederlands Kampioen In Hand Trail beginners te prolongeren

...en uiteraard vergat ik bij het gordijn te gaan staan voor dé foto, deden we dat dus iets later even gauw tussendoor, en vond Diva er iets van

In de Trail, vervolgens, kwam ik er achter dat je ook áchteruit een hek door kunt moeten. En Diva zou Diva niet zijn als ze niet vond dat we daar toch eerst eens heeeel uitgebreid over in gesprek moeten, want ehm, vraag je dit nu serieus van me dan?

Met een 5e plaats van de 9 waren we uiteindelijk de besten van alle hek-verknudderaars

Ook maakten we een mini traumaatje van vorig jaar goed, toen een mislukte galopbalk resulteerde in een ernstig schuivend (boomloos) zadel, en ik dus half aan haar buik hing. Liep gelukkig goed af, maar mentaal was het wel even een dingetje. Hard op geoefend, en weliswaar woest overheen gegaan, maar; wél er overheen dus. Met zadel en al

Onze volgende start was de Pleasure, en wat was ze weer fantastisch

Als laatste startten we de Ranch Riding nog. Inmiddels waren we beiden wel redelijk gesloopt, dus werd het beslist niet onze mooiste proef. Wél goed genoeg voor een mooie bronzen medaille!

Echt ontzettend trots op onze prestaties. Ik heb Diva vanaf dat ze 2,5 was en haar zelf beleerd. Eigenlijk zou ik met haar gaan fokken, maar door hoe ontzettend leuk ze onze in hand probeersels vond (en hoe goed we ook nog eens scoorden!) ben ik verder de sport in gerold met haar, en dat vinden wij veeeel leuker

En na zo'n prachtig weekend....is het extra goed relaxen samen