Nickeltje en ik - leden van bokt sgway of life van het eerste uur - hebben sinds een paar jaar de gewoonte om een pennykamp voor volwassenen te organiseren voor onszelf, en dit keer konden we dus aansluiten bij de koeienclinic georganiseerd door ElCid. Grote voordeel hiervan is dat onze paarden - daarover zo meer - wat meer konden wennen aan koeien, het is met buitenritten best fijn als ze niet helemaal in paniek raken van een kudde in de wei.
En dan de paarden. Ik mocht Nickeltje's Bruin (eigenlijk Fayah) lenen, dochter van de legendarische Nick, en Nickeltje zelf reed weer haar dochter Noortje, beter bekend als Puckie. Bruin had al wel kennis gemaakt met koeien (al was ze dat al weer behoorlijk vergeten) en voor dartel vlindertje Noortje is alles leuk, dus koeien vast ook.
De eerste dag werd gevuld met horsemanship, met veel aandacht in onze - beginnende - groep voor balans, teugelvoering, en rust. We hebben hard gewerkt aan zijgangen, en hoewel er zeker verschillen waren met de dressuuruitvoering zoals wij die kennen (rollback vs wending om de achterhand bijvoorbeeld) was er makkelijk op aan te sluiten. Complimenten ook hoe Jeff de vertaling wist te maken naar springen en crossen!
Zaterdag en zondag hebben we met koeien gewerkt. De eerste sessies waren zowel Bruin als Noortje 'hanging from the rafters' om Jeff te quoten, maar aan het eind konden we zelfs gecontroleerd de koe een rondje linksom en rechtsom door de bak krijgen. Geweldig hoe Jeff de dynamiek tussen ruiters, paarden, koeien en omstanders bleef bewaken en bijsturen! Wij hebben genoten, en veel geleerd!
Hieronder een kleine impressie. Filmpjes, en foto's van het werk aan de hand (wat we heel veel gedaan hebben) ontbreken, ivm privacy van de andere deelnemers.
Pennykamp voor volwassenen

uitleg

kennismaking met dank aan een fantastische mederuiter!

wegwezen denkt Noor!

hm, mss toch wel grappig

Bruin van Flight naar Fight mode

En begin van rustig volgen

en uiteraard een oortjes foto!

En dit is een primeur! Na ruim 22 jaar op Bokt, mijn eerste WN-ITP topic!