Door het behoorlijk natte voorjaar
begon ons wedstrijdseizoen pas afgelopen weekend.Ik zou tijdens sgw Etten-leur nog een rondje L starten, maar helaas was die dus afgelast.
Toen stond SGW vonk event voor de deur. In eerste instantie zou ik hier ook L starten, maar na de laatste training (tevens op dit terrein) vond onze instructrice dat wij eigenlijk niet meer in het L thuis hoorde en wel M konden starten. Beetje getwijfeld, maar uiteindelijk toch bijgeschreven in het M. De meeste hindernissen hadden we ten slotte al gezien; het was bekend terrein; en mocht het nou niet lukken dan hebben we in ieder geval geen autorit van +/- 2 uur erop zitten
(Dit is voor ons om de hoek namelijk).Het was super mooi weer, dus we begonnen de dag vol goede moed met de dressuur. De avond van te voren nog naar de startlijst gekeken, was niks veranderd. Kom ik bij het inrijterrein, moesten er nog maar 2 voor mij... Heel vaag. Dus Jolliana snel opgepakt en toen de ring in. Ondanks het korte inrijden liep ze eigenlijk erg lekker! Helaas wel een behoorlijk strenge jury dus met 189 punten stonden we onderaan de middenmoot..
Maar goed schouders eronder en door naar het volgende onderdeel; springen!
Hier was ik eigenlijk het meest zenuwachtig voor (meer dan de cross
) Dit zou voor ons namelijk voor het eerst 1.10m zijn in de springring.Inspringen ging super fijn en dus met een goed gevoel de ring in. Eigenlijk qua gevoel best een lekker rondje. Echter had Jolliana denk ik niet helemaal in de gaten dat het twee gaatjes hoger stond dan normaal
Er vielen maar liefs 4 balken... Wat waren die laatste drie hindernissen spannend
want een vijfde balk zou uitsluiting zijn en dus geen cross.Maar goed we mochten door naar de cross! We konden weliswaar geen winstpunten meer rijden, en al zeker niet meer voor de prijzen rijden dus kon ik eigenlijk niks anders doen dan gewoon genieten; nou en dat heb ik gedaan! Het moment dat we over hindernis 1 waren voelde ik al meteen: dit komt goed. Jolliana zat helemaal in haar element en pakte alles onwijs goed aan! Ik heb niet bewust op de tijd gereden, maar Jolliana vooral in haar tempo laten lopen. Uiteindelijk waren we 19 sec over de tijd, dus voor de eerste keer zonder extra aan te zetten helemaal niet gek!
We kwamen dus foutloos over de finish.
Wat was ik trots!!Het toffe aan dit terrein is dat bijna alles goed te volgen is en dus heeft mijn vriendin ons ontzettend gaaf gefilmd! Kijk en geniet mee met bijna de hele cross
En er waren weer een hoop fotografen aanwezig, dus mijn portemonee is ook weer leeg.

Ik bleef nog even op mijn roze wolk zitten
Volgende wedstrijd is SGW vingeka. We blijven hard oefenen op het springen, hopelijk lukt het daar wel!
.)
Ziet er super stoer uit.