Speciaal voor de gelegenheid een account aangemaakt.
Voor mijn partner zijn wij op zoek naar een Quarter of Paint. We hebben de volgende eisen;
- Gezond
- Panel getest
- Geschikt voor buitenrit en iets wat onzekere ruiter. Paard hoeft dus niet alle reining moves te kennen of perfect uit te voeren.
- Budget tussen 10K en 15K.
- Liefst een ruin (merrie mag ook) tussen de 5 en 10.
We zijn op wat stallen gaan kijken. Overal kijken ze ons erg (gespeeld) verbaasd aan als ik om een Panel test vraag. (wat toch echt geen verassing is met dit ras).
Ook heb ik gevraagd of we de paarden medisch mogen keuren, in geval van bemerking -> kosten eigenaar. Als alles Röntgenologisch ok is -> onze kosten. Dit lijkt ook nergens 'normaal' te zijn. Wat is jullie ervaring hiermee en hoe doen jullie dat? Ik ben bang dat ik anders het hele budget besteed aan het keuren en op de foto zetten van paarden van iemand anders en uiteindelijk zelf met lege handen achter blijf

Het liefst zou ik direct van de eigenaar kopen ipv handelsstal, maar de spoeling lijst erg dun te zijn.
Zijn mijn eisen te hoog en budget te laag? Zoek ik op de verkeerde plekken?
Alle tips en adviezen zijn welkom! Aanbod ook. Paard krijgt een heerlijk huisje, met veel aandacht 24/7 op een paddock paradise en veel buitenritten.