En ongetwijfeld ben ik niet de enige! Dus werd ik toch wel erg nieuwsgierig hoe anderen met (ernstige of complexe) psychische problemen hun weg weten te vinden tussen de paarden, de positieve en negatieve ervaringen die je tegenkomt tijdens het combineren van de twee, en hoe je het voor jezelf zo passend mogelijk ingericht hebt.
Loop je tegen dingen aan? Word je soms raar aangekeken, of juist even extra ondersteunt als het nodig mocht zijn? Is er begrip vanuit de omgeving? Wordt er rekening gehouden met jouw mogelijk net iets andere behoeften, of heb jij je juist moeten aanpassen aan de buitenwereld? Heeft het deuren voor je dichtgedaan, of geopend? Of heb je gewoon even wat leuks op stal meegemaakt wat jouw dag net weer een beetje beter gemaakt heeft? Ik wil het weten!

De droom van een eigen paard, die langzaamaan ook steeds dichterbij komt, houdt mij op dit moment echt op de rit, en heeft me uit mijn diepste dal tot nu toe geholpen. Maar voordat ik, met hulp van het geweldige zorgnetwerk om mij heen, deze droom kan gaan realiseren, willen we ons echt zo goed als maar kan voorbereid hebben, om het voor mij zo haalbaar (en leuk!) mogelijk voor elkaar te krijgen. Dus ik ben benieuwd of, en hoe, het gelukt is om jouw dromen waar te maken.

Wie weet zijn er nog wat goede tips om uit te wisselen, of gewoon even een verhaal wat je graag zou willen delen. The good, the bad, and the ugly; alles is welkom!