Gisteren hebben we onze hengst voor het eerst bij de merries gezet, wij fokken al meer dan 30 jaar op deze manier, maar het blijft altijd weer spannend hoe een 'jonge' hengst reageert. Maar het had niet beter kunnen gaan. Ongelooflijk hoe snel ze "respect" leren van de dames. Dit is toch het mooiste wat er is?
Als ik dit vergelijk met een merrie vastzetten aan een muur en haar achterbenen kluisteren bij hengstenbezoek waarover ik van de week op Bokt las, dan vind ik dit helemaal super mooi om dit te zien. Ik weet dat er blessures kunnen ontstaan, maar dan nog
office
Geplaatst: 28-05-22 20:41
Wat een spierballen heeft je hengst ik zou het ook spannend vinden op deze manier maar wel veel kijk plezier hoe de dames hem opvoeden. Ik wens je veel gezonde veulens toe !
Mijn ruin staat samen met een hengst en twee merries (Shetlanders) en het is zo mooi om te zien hoe mooi een hengst in de kudde ligt en inderdaad goed opgevoed word, maar tegelijkertijd ook onwijs geniet van het leven in een kudde. Zie ze hier regelmatig met zijn allen slapen .