Hoewel ik af en toe op dit subforum rondneus, heb ik nog nooit meegespeeld. Maar nu is de kogel door de kerk. Na lang twijfelen heb ik besloten dat ik met mijn jonge paard western wil gaan rijden. Dat betekent meteen dat ik hem door een western-trainer moeten laten beleren, want mijn eigen ervaring is rudimentair. Maar ik merkte dat als ik neckreining rijd, en zeker eenhandig, ik een veel meer ontspannen ruiter ben. En dat wil ik zijn! Western ziet er natuurlijk ook nog eens übercool uit, dat is een bonus
.Dus. Ik zoek naar iemand die mijn paard heel erg in de basis western beleert. Vanaf mei dit jaar, komt niet aan op een paar maanden. Hoef nog niet de gevorderde oefeningen als rollbacks of spinnen of patterns. Trainer moet openstaan voor bitloos. Helemaal ideaal is als de trainer ons daarna op mijn eigen stal les kan geven, want ik moet dus ook verder beleerd worden. Zadelmak maken ga ik wel zelf doen, daarvoor is de basis niet echt anders dan Engels in mijn ogen.
Lange intro voor mijn vraag: wie heeft ervaring met een trainer in Noord-Holland (liefst die regio ivm met later lessen)? Stond je op de locatie, of kwam de trainer bij jou? Zou je hem/haar aanraden? Heb uiteraard alle bestaande topics al uitgespit, maar zoek zo recent mogelijke ervaringen.
Wie mij op dit moment aanspreken, maar waarvan ik nog niet weet of ze plek hebben:
Daan's Horses
Western Wranglers
Natural Western Riding Center
Alvast bedankt!