Ik heb een jong ( bijna 4 )paard, basis ingereden. Ik heb ruim de tijd gekregen om haar te leren kennen en heb haar gekocht. Ik ben heel erg blij met haar en ik wil graag mijn paard ook blij houden.
Ze is heel erg slim en ze vindt heel veel dingen leuk. (buiten rijden, met de trailer oefenen, wandelen, grondwerk) Ik probeer iedere dag iets anders te doen en dat waardeert ze zeer.
Ik heb haar nog niet heel lang (week of 6) en ben al kleine ritjes met haar door het bos aan het maken. Ze is dan heel voorwaarts en je merkt aan alles dat ze het leuk vindt. Nou is dit ook mijn voornaamste doel met haar. Samen op avontuur.
Toch vind ik het ook belangrijk om haar wat technische dingen te leren om haar lijf goed te gebruiken. Ze kent de basis maar ik vind dat niet genoeg.
Zodra we in de bak aan het werk gaan en ze merkt dat we niet naar buiten gaan wordt ze traag. Ik doe geen rondje hetzelfde maar ze vindt het gewoon niet leuk. Ze zucht er nog net niet bij.
Wie heeft er ideeën of tips voor me om haar buiten wat te leren of om het bakwerk aantrekkelijker te maken.
Ook nog even een foto van de dame in kwestie

Vader is Wallawallawhiz ik weet niet of iemand ervaring heeft met paarden met deze vader?
Ik ken halfbroers en zusters van mijn paard (zelfde moeder) maar die zijn toch minder uitgesproken in hun mening over werken in de (wedstrijd)bak.
Wie kan met me mee out of the box denken