Nou, dat bleek een half uurtje rijden te zijn en gisteren was er nog plek

We zouden met 3 combinaties zijn, maar de andere 2 hadden oponthoud en zodoende hadden we privéles. Voor de zekerheid hoofdstel met bit mee, want Jim kan op vreemd terrein nog wel eens onbestuurbaar worden. Ook de reden om geen wedstrijden meer te rijden.
Maar wat was hij braaf! En dan is het ook echt genieten van mijn topknol

Stalgenootje was mee en heeft foto's gemaakt.
We begonnen met de smalle doorgang. In draf en galop, daarna ook nog het achterwaards tussen de pionnen.

Toen de slalom. Ook eerst in draf, maar daarna in galop. Pionnen stonden 6 meter uit elkaar. Dat vroeg best wat stuurwerk. De eerste 3 pionnen gaan prima, maar die laatste 2 zijn lastiger. Maar Jim liet zich prima sturen.

Even geconcentreerd luisteren naar de uitleg.

Toen het labyrinth. Grootste les: kijk waar je heen gaat!
Jim deed vlekkeloos wat ik vroeg

Onder de takken door. Eerst op oefenhoogte. En kijk voor je/naar beneden, niet naar boven.
Wat doe je vervolgens?
Juist ja

Na een paar rondjes op wedstrijdhoogte in galop. Ging best goed. Ik heb wel een mooie ronde blauwe plek op mijn buik

Daarna naar het gras en een 8 om tonnen heen op 1 hand. Ook eerst in draf, daarna in galop. Waar bleek dat Jim keurig aan de hulpen was, liet dit zien dat de neckrein toch nog wel oefening nodig heeft. Viel toch een beetje tegen. In draf ging het super, maar galop was best lastig. 2e helft moet namelijk ook nog in contra, tenzij je paard de vliegende wissel kan, maar die beheersen we nog niet 100%.

Toen naar de sprongetjes. Ik ben geen held, paardlief doet het prima. Zelfs de dubbel over de boomstammen uiteindelijk. Maar ik scheet 7 kleuren

Opsprong kennen we uit het bos, dus dat ging prima.

En de waterbak. "Hij is best diep hoor."
Ik keek en dacht: dat valt wel mee.
Tot we in het midden kwamen

Maar als je het eenmaal weet is het ook gewoon heel leuk

Dit is zeker voor herhaling vatbaar! En wie weet ooit nog eens in wedstrijdverband.
Eerst maar eens wat leuke recreatieve dingen bij de NHAV proberen.
Lol met je knol is zo belangrijk