Baby was toen 4,5 en bijna 1 jaar onder het zadel. We hadden alleen minimale ervaring met normale 70/80 cm parcourtjes.
Ik heb zelf ook weinig ervaring met springen en wou wat crosstrainingen gaan meepakken vooral om zelf ook dapperder de worden aangezien ik nogal een schijterd ben

Hier ging het even fout uh goed?

Op 16 mei hebben we onze 2e crosstraining gehad, deze keer van Laura Hoogeveen. Baby was héél gespannen en een goed bommetje. Vooral de berg vond ze erg apart. Daar werden we ook getrakteerd op een paar goede snurken van paardlief.
Op de opsprong trok ze erg goed aan en besloot bij het afzetten niet er overheen maar naar links te gaan

Én ze is voor de 1e x in het water geweest! Ze vond het eerst maar heel raar klinken maar toen ze in de gaten kreeg dat je er ook in kon spetteren was het kaasje

En afgelopen zaterdag onze 3e crosstraining gehad, nu weer van Suzanne Bouten.
Gelukkig was Baby nu een heel stuk meer ontspannen! We hebben 12 verschillende hindernissen gesprongen met maar 1 stop + we hebben in/door/uit water gegaloppeerd en gesprongen

Wel weer eraf gevlogen. Baby werd érg jolig en enthousiast en bokkend de berg af en op is niet makkelijk om te blijven zitten

Zo heeft ze me ook een keer heel mooi opgevangen met haar hoofd en zat ik net achter haar oren

Al met al super trots op hoe ze het aanpakt! Helemaal met mijn onzekerheid, spanning en on-ervaring er nog bij. Alleen het stuiteren mag ze best laten