Dit is mijn eerst topic in SGW ITP, maar cross al een tijdje met haar. Nu heb ik in Bruchterveld gisteren veel mooie foto's ontvangen en wou ze graag delen.
Mijn eerste cross was Balloo in 2013, toen heel lang niet meer gecrosst door niet in het bezit te zijn van een trailer. Vorig jaar begon het tocht weer te kriebelen en heb ik oefencross Vinkega en Heino gereden.
Dit jaar zijn we echt fanatiek met crossen, en kriebelt het om toch officieel te gaan crossen, wel tussen de paarden, ik moet alleen mijn winstpunten voor dressuur en springen halen. Springen word wel een uitdaging en daarom zijn wel vol aan het lessen

Enya is een fjordenmerrie van 10 jaar. En vind crossen echt geweldig. Ze is met dressuur echt liever lui dan moe. Maar als ze mag crossen, wordt ze super enthousiast, en gaan we vaak zonder controle over de hindernissen. Nu ben ik echt aan het proberen om de controle te houden, omdat ze dan veel hoger kan springen.
Gisteren was de oefencross in Bruchterveld. En ben super trots op deze pony. Eerst rondje met controle gereden. Waterbak wat ze super spannend vind, ging naar even aarzelen erin. En er zat ook een greppel in, vorige keer tijdens SGW fjordsport had ik een weigering op de greppel en nu sprong ze hem zo

Het tweede rondje, in het begin totaal geen controle, trok naar alle hindernissen toe. Na hindernis 4 wel herpakt, maar nog steeds wel een beetje naar hindernissen toe trekken, die we niet moesten springen
Genoeg gekletst hier de foto's, als jullie tips hebben graag!
Wat ik zelf vind:
*is mijn tenen die daar buiten draaien.
* mijn handen meer naar voren doen
* En dichterbij het zadel blijven.
Rondje 1
hindernis 4, deze ga ik bestellen

Hindernis 5

hindernis 7

Hindernis 10, de gevreesde greppel

Hindernis 12, deze ga ik ook bestellen

En natuurlijk belonen

Rondje 2
Hindernis 4, geen idee waarom ik naar beneden keek.

hindernis 5

Heuveltje op en af

Hindernis 8

Hindernis 14

Door het water, was haar aan het belonen, in galop door de waterbak

En uiteraard belonen

Bedankt voor het kijken, de helmcamera video zou ik in de reacties zetten, moet nog een video editen van Vinkega en daarna deze.