Hierbij zou ik graag wat foto's laten zien van het rijden met mijn jonge Quarter Horse ruin Dino (Lime Light Deanolynx). Dino is in mei 5 jaar geworden en ik heb hem afgelopen zomer zelf zadelmak gemaakt. In verband met onze verhuizing naar de Veluwe hebben we het heeeeel erg rustig aan gedaan en deed hij soms ook een aantal weken niks. Nu de paarden lekker aan huis staan ben ik weer verder gegaan met inrijden. zie dit topic als je meer wilt lezen over onze verhuizing!
Op dit moment bestaat zijn werk uit 1x per week 20 minuutjes rijden of werken aan de hand in de bak en 1 a 2x per week een rondje boscrossen, lekker rechtdoor kilometers maken. Hij is super braaf, behoorlijk bomproof (letterlijk, we rijden regelmatig langs militair gebied

Nog even vooraf: het zadel wordt elke 3 maanden nagekeken door Eurohorse, die hebben een jong-paardenplan en zo ben ik er zeker van dat we altijd een passend zadel hebben. Dat hij achter wat omhoog lijkt te komen komt door de opbouw van het leer, de zitting zelf ligt gewoon netjes op zijn rug, het irriteert me mateloos, maar dit is toch niet een zadel waar we jaren mee gaan rijden

Ik zie nu ook dat het hoofdstel soms best wel dicht bij zijn oog komt, dit ga ik gelijk veranderen.
Goed, nu dan wat foto's van het werk in de ''bak'' vandaag!
1. We beginnen nog even met de puppy look

2. Maar we gaan al gauw over tot de stoere mannen look

3.

4.

5. Tot 2 weken terug kon hij nog niet galopperen in de bak, alleen heel hard rechtdoor in het bos

6. Ik iets wat krampachtig nog soms

7.

8.

9. Linksom is de slechtere kant, hier was ik blij dat hij in de juiste galop zat dus verder lijkt het nergens op

10. En als laatste gewoon nog even knap zijn

Bedankt voor het kijken en een reactie zou leuk zijn!