Nova is een American Paint Horse merrie van 1 jaar jong, geïmporteerd uit Italië. Ze stamt af van reining en cutting bloedlijnen (Like A Diamond x Spat Olena).
Als eerst de Halter Yearling Mares. Hier waren wij de enige deelnemers

1. De show arena inlopen

2. Vierkant staan, jury inspectie. Hier werd ik uiteraard aangesproken op haar ietwat te grote halster. Dat wist ik al van tevoren, maar ik had geen andere helaas. Dus ik nam het commentaar voor lief

[url=https://flic.kr/p/28YZEpA]

3.

4. Whoehoe, eerste plaats

Daarna de showmanship in de walk & trot klasse. Ze deed heel braaf elke oefening die ik van haar vroeg. Ik kan het nog steeds niet geloven dat ze zo haar best heeft gedaan! Netjes vierkant staan, aandraven als ik het vraag (al ging ik zelf wel te snel harder lopen, maar dat ter zijde) en zelfs een kwart draai waarbij ze d'r achterbeen gewoon liet staan

5. De proef
6. Jog

7. Weer vierkant staan

9. Mijn trotse hoofd

10. De prijsuitreiking vond ze dan weer wel spannend, al die joelende en klappende mensen

En als laatst de color class. De hele dag was ze lekker relaxed en super braaf, alleen tijdens deze klasse waren er twee dingen wat ze een beetje eng vond: er zat een kindje met zijn handen op het raam te slaan vanuit de kantine, en achter de bakrand zat een hond de hele tijd de piepen en te krabben op het hout. In de color class loop je rondjes door de bak heen en elke keer als ik hierlangs moest had ik moeite om haar in te houden omdat ze het nogal eng vond. Ik dacht dus dat we niet geplaatst zouden zijn (al kijken ze in de color class natuurlijk vooral naar de kleur, maar toch, je moet alsnog wel 'showen'). Maar ondanks dat ze het wat spannend vond, zijn we in deze klasse toch nog geplaatst met een 2e en een 5e plaats, en daarnaast een BRONZEN medaille! Die zag ik al helemaal niet aankomen, een medaille op onze eerste wedstrijd.. Wauw, wat heb ik toch een geweldig paard

11.

12.

13.

14.

15. Met alle behaalde prijzen

Ik ben echt zo onbeschrijfelijk trots op mijn merrie. Ze was ZO braaf en ze heeft echt haar best gedaan! Sinds haar aankomst in Nederland heb ik les gehad van Elena Bacchini (parelli, verder niks met deze show te maken) om te werken aan onze band en kennismaken met "enge" dingen (schriktraining). Daarnaast heb ik wat hulp gehad met Bellethjeee voor het voorbereiden op deze show. Zonder deze twee hadden we dit echt niet zo kunnen doen, dus ik ben jullie heel erg dankbaar

De komende tijd mag Nova verder lekker genieten van het leven in de kudde en opgroeien zoals elk ander jong paard. Volgend jaar wil ik wel weer wat in hand-shows meepakken maar we gaan er pas weer voor oefenen als de winter voorbij is