Afgelopen zondag mochten we om 10u n uurtje zweten

Veel gewerkt op de lagere halshouding, n dingetje waar Jill nogal wat moeite mee heeft.... super fijne clinic gehad, erg fijn gereden en echt hele goede aanwijzingen en tips gekregen!
Even n paspoorten voor degene die Jill nog niet kennen

DG DRY JILL
APHA
2008
SIRE: FLITS GOLD DOLLAR
DAM: AMIGAS DRY TINK
homozygoot zwart
1.45m
Ondertussen alweer ruim 3,5 jaar in mijn bezit
Drachtig

Disciplines die ze gedaan heeft: Cutting/reining/hunter/pleasure
In Nederland sinds Febr 2016 (met ons mee verhuisd vanuit Amerika

Uiteraard hebben we in en uitgestapt

Ik moet nu vooral gaan trainen op het laten zakken van haar hals vanuit haar schoft, iets wat ze in stap al mooi doet maar in draf en galop nog niet... dat wil dus zeggen dat we erg bezig zijn met het opzoeken naar de grens tussen goed en net niet goed. Ik moet soms wat langer "vasthouden " maar vind dat moeilijk.... gelukkig was Roy het met me eens dat ze gewoon nooit zo laag zal gaan lopen als n echte reiner (oftewel n paard met n langere nek/andere halsaanzet) en dat als ze dat wel zou doen het er onnatuurlijk uit ziet.
Op de spins gaan we ook lekker verder trainen, linksom gaat momenteel veel beter dan rechtsom en madam mag dus wel vanuit stap of draf in de spin gezet worden maar niet meer na de spin eruit wandelen aangezien ze sowieso al voorwaarts denkt.
Ik hoop dat jullie net zo genieten van de foto's als ik doe

Voor de liefhebbers zal ik ook nog n video erbij plaatsen, hij is lang (ruim 23min) maar geeft mss wel mooi weer hoe we begonnen aan de clinic en hoe we het afgesloten hebben:
Opmerkingen mogen gegeven worden maar denk eraan dat niemand perfect is, iedereen altijd kan blijven leren en ik vanuit n dressuurverleden kom